donderdag 19 juli 2018

Compressor koelkast zit vast

Compressor koelkast zit vast

Compressor zit vast , of wikkeling doorgebrand. Optie kun je niet repareren tegen geringe kosten. Dat de koelkast een tijdje uit heeft gestaan heeft geen invloed op je storing. Als de beveiliging weer is afgekoeld schakeld deze de . Ik zit echter met een probleem waar ik niet uit kom.


Compressor koelkast zit vast

Als de compressor vast zit loopt er te veel stroom, die klik komt van een bimetaaltje dat de stroom dan uitschakelt. Bimetaaltje koelt af enz. Het zit in de zwarte doos op de compressor , heel eenvoudig los te trekken. Aan de compressor zelfs is niks te repareren (kan niet open) En over whirlpool. Koelkast slopen voor compressor HELP!


Er zit niet voor niets een oliekering op. Geen olie = geen smering en loopt hij binnen onafzienbare tijd vast. Je begrijpt hopelijk dat het systeem gelast, ontlucht en gevuld moet . Meer resultaten van gathering.


Compressor koelkast zit vast

Als we dan de koelkast even een paar minuten uitzetten en dan weer aan, dan is er niets meer aan de han totdat we weer een keer aan de draaiknop zitten om de koelkast hoger of lager te zetten. Iemand hier ook al eens last van gehad? Wat zou dit kunnen zijn?


Bekijk onderwerp - koelkast waeco CR1- Watersportforum. Afgelopen weekend bleek dat mijn koelkast het niet meer deed. Handleiding geeft aan dat de rotor vast zit ,net nog geen jaar oud! Die olie kan er niet uit als je er . Als deze compressor defect is zet ik er een koelkast compressor op die weer van mijn omgebouwde compressor af komt.


Maar dit is de uitgebouwde. Gecontroleerd als de as vast zit en dat is het niet, zet je spanning op de compressor (zonder kap) zie je niks bewegen. Vanavond als ik weer thuis ben ga. Een video uitleg door PartsNL: Hoe vervang ik het startrelais van mijn koelkast ? Hij vertelde dat bij deze machines de thermostaat vaak niet op de juiste plek zit (ik meen dat hij zei te laag) waardoor het apparaat zichzelf te laat of dus niet meer ontdooid. Haal wel eerst de stroom van de koelkast af.


Om te bepalen welke draad los zit , controleer elke draad op een systematische manier. Zodra je de losse draad hebt ontdekt, zet je hem gewoon weer op nieuw vast. Controleer ook gelijk of er geen vuil in de condensator, de ventilator of in het . De koelkast die Amerikaanse ingenieurs ontwikkelden werkt alleen met vaste- stofkoeling en elektrostatica.


Compressor koelkast zit vast

In het koelelement zit de folie aan de ene kant vast aan de koelplaat, en aan de andere kant aan de warmteafgifteplaat, zie de tekening. Indien de temperatuur lager zit , dan loopt u het risico dat de compressor stopt met werken. Een defecte compressor is meestal op te merken wanneer de koelkast geen koelte meer produceert.


Een defecte thermostaat, startrelais, clixon of compressor zijn de meeste voorkomende pannes bij een koelkast. Nu dacht ik eerst aan een te lage spanning, maar meet op de koelkast 12. Deze laat ook lucht lopen als ik het binnenste pennetje indruk. Nu heb ik wel een ventiel achterop zien zitten. De koelkast slaat aan, loopt ongeveer seconden, dan hoor je een klik en slaat hij af.


Na ongeveer een minuut hoor je weer. Naast de compressor zit een vrij groot vierkant zwart blok met een klem erop waar o. Indien je de draden van de thermostaat een langere tijd doorverbonden houdt, blijft de compressor dan aan en wordt de koelkast dan koud(er)? Want indien hij dan ook na enige minuten stopt is de compressor defect (loopt vast ), en dát kan niet gerepareerd worden.


Misschien toch nog even checken, voor . Heb je de koelkast vast gezet ? Liebherr (zeker als je zegt dat het rammelt). Aan de achterkant van de koelkast zit de compressor tank en koelribben en kunnen iets bol staan zodat deze dan tegen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.