maandag 23 juli 2018

Condensor droger schoonmaken aeg

In andere gevallen kan de klep wel open en zal je een filter zien, deze kan je wel schoonmaken. In veel gevallen is de filter te verwijderen om te reinigen. Raadpleeg in deze gevallen altijd de handleiding van je wasdroger om te zien hoe je dit het beste kan verwijderen. Als je bij het rooster van de condensor kan komen . Uw Bosch droger werkt het beste met schone filters.


Gebruiksaanwijzingen zijn.

Hallo In mijn vorige was droger kon ik zeer eenvoudig de condensor verwijderen om deze schoon te maken zonder dat de machine helemaal open moest. Hoe een droogkast onderhouden? Lees onze tips om langer van je droogkast te genieten. Een warmtepompdroger met zelfreinigende condensor zal na iedere droogcyclus automatisch alle viezigheid als haren, pluizen en stof zelf afvoeren. Kies je voor een model zonder zelfreinigend systeem, dan moet je eens per maand de condensor uit de droger halen en schoonmaken.


Ik weet dat je alle pluizenfilters schoon moet maken en dat doe ik ook. Het gebeurd tot keer per week dat er water onderin de condensor komt te staan. Vaak storing Egeha na schoonmaken afvoerkanaal deze storing ook niet weer gehad.

De pluizen van de condenskast verwijder je met . Je wasdroger schoonmaken is dus geen overbodige luxe en de snelste manier is deze. Wasdroger schoonmaken – Boenklus 11. Onderin je droger , aan de voorkant, zit een klep. Daarachter zit de condensator.


Die moet je elk half jaar schoonmaken anders gaat hij lekken. Had ik het bijna goed ;-) Maar die moet je dus schoonmaken. Je moet dan het klepje onderin open doen, de hoofdfilter eruit halen, de filter die ervoor zit eruit halen, openklappen en schoonmaken.


Verder is het reinigen van de condensator verleden tijd. Het is mijn eerste droger dus heb geen ervaring met wat wel en niet normaal is. Een stofrand nesteld zich al na één keer drogen onder het filter, het stof wordt naar binnen gezogen en nesteld zich in de ventilatoren en condensor en . Hierin moet de aanloopcondensator worden vervangen omdat de trommel vaak een zetje nodig heeft. Nu leek mij een warmtepompdroger wel iets gezien het minimale stroomverbruik.


AEG heeft goede warmtepompdrogers van energielabel A-, condensor moet je zelf reinigen. Siemens en Bosch ook A-maar met zelfreinigende . Er zijn hier vast meer mensen met een warmtepompdroger. Bevalt verder prima maar de condensor begint een beetje verstopt.


Ik heb er een van Electrolux.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.