maandag 10 september 2018

Moet een vaatwasser op een aparte groep

Moet een vaatwasser op een aparte groep

Dit moet ook achter een aardlekschakelaar. Onze elektricien kan u zeker hierbij helpen. Je kunt echt beter die 15- investeren. Vooral met stroom moet je geen halve maatregelen nemen. Wij hebben groepen thuis.


Droger en wasmachine, vaatwasser apart. Hoeveel huishoudelijke apparaten op groep ? Meer resultaten van forum. Moet de vaatwasser op een aparte groep? Dit bespaard veel tijd met de afwas en u kunt na etenstijd direct alles afruimen. Een vaatwasser kost ongeveer € 4- tot € 7per jaar aan verbruik.


Dit is uiteraard afhankelijk van de capaciteit van de vaatwasser. Ook voor de vaatwasser gelden de NEN . Maar er zijn meer apparaten die op een eigen groep thuis horen. Andere apparaten kun je gerust combineren met elkaar.


Het is zaak daar een goed beeld van te hebben, wanneer je een nieuwe keuken plaatst. Om te bepalen welke eisen je nieuwe keuken aan je elektrische installatie stelt, moet je weten wat je aan . Het is bij mijn weten dus en niet verplicht deze op een aparte groep te zetten vanwege de kenmerken van deze apparaten en het is niet verplicht omdat. Woonkamer en hele keuken op groep. Vaatwasser aansluiten op andere groep - Vaatwasser.


Elektricien meldt een goede manier om energie, en dus gel te besparen met de vaatwasser. Als je het officieel doet moet een vaatwasser op een aparte groep voorzover ik weet. Een WBV zal wel de officiele manier hanteren. Als er dan brand uitbreekt zijn zij niet aansprakelijk.


Maar ik hoor ook dat een vaatwasser op een aparte elektra groep aangesloten dient te worden, klopt dit? Zo ja dan moet er zeker ook een . Gedetailleerde omschrijving: Het huis heeft een ouderwetse zekeringenkast. Deze moet vervangen worden door een nieuwe groepenkast met aardlekschakelaar. Voor de wasmachine en de vaatwasser moeten nieuwe kabels getrokken worden vanaf de begane grond naar de 1e verdieping.


Mijn vraag was nu op welke kring ik de vaatwasser best aansluit. Op mijn nieuwe oven moet ik een stopcontact zetten dus ik veronderstel dat ik deze niet samen mag in de muur mag vijzen bij mijn kookplaat. Voor elke zware stroomgebruiker: wasmachine, droogtrommel, vaatwasser , electrische oven etc. Hier moet je dan nog wel de aansluitwaarde van de koelkast en de vriezer bij optellen om het maximum te bepalen.


Moet een vaatwasser op een aparte groep

Mijn vrees was, doordat er een aparte groep is voor de magnetron en het enorme vermogen van die apparaten, er verder niets meer bij kon. Ik begrijp dat je nooit het . Je vaatwasser , stoomoven, combi-oven en ook de waterkoker moeten eigenlijk al een eigen groep hebben. Groep 3: Combioven (of vaatwasser ) bij de afzuigkap en misschien nog iets zoals een electrogasstel (of heb je dat niet)? W spul op een aparte groep moet maar het . Maar voorschrift is dat je tenminste ALS-een moet hebben.


Groepen en verlichting verdelen over de ALS-en. Of is dit niet de gehele groepenkast? Overigens is het kookgedeelte geen krachtstroom, . Hetzelfde geldt voor de wasdroger.


Moet een vaatwasser op een aparte groep

Zitten beide apparaten op dezelfde groep, dan is er vaak een keuzeschakelaar ingebouwd. Die voorkomt dat de wasmachine en de droger tegelijk aan kunnen. Denk aan een inductiekookplaat, vaatwasser , . Als je dan vervolgens naar het plaatje van AlexanderB kijkt dan zie je dat dat voor 5-min.


De oven zal op een aparte groep moeten, dat weet ik. Een extra buis trekken naar de meterkast is niet te doen zonder veel schade. Hallo, er wordt steeds gezegd dat grootverbruikers als wasmachines, wasdrogers en vaatwassers altijd op een aparte groep moet worden aangesloten aangezien deze meestal een vermogen vragen boven de 2kW. Nu ben ik bezig mijn keuken te verbouwen, ook de elektra wordt totaal vernieuwd.


Ik heb maar een loze buis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.