maandag 19 augustus 2019

Suikerwater baby

Suikerwater baby

Soms wordt een pasgeboren baby bijgevoed met glucosewater of kunstvoeding. Maar wat is hiervoor eigenlijk de reden? En is het wel altijd noodzakelijk? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.


Suikerwater baby

Borstvoeding Aardig borstvoeding. Algemene richtlijnen inzake anesthesie en vastenperiode bij een baby of peuter die borstvoeding krijgt en kortstondig opgenomen wordt op de pediatrie-afdeling van een ziekenhuis. Nu zei mijn buurvrouw dat ik hem tussendoor gewoon suikerwater moet geven ( deden ze vroeger ook ) Maar goe lijkt me niet echt gezond.


Maar om elke dag wel uur lang met een krijzende baby te zitten is ook niet fijn. Suikerwater geven tussendoor of toch iets anders proberen? Vlak voordat een pasgeboren baby een prik krijgt, druppelt de verpleegkundige suikerwater in de mond. Vermoedelijk komen door de suiker stoffen vrij die de pijn verminderen of voelen de kinderen zich comfortabeler door de zoete smaak.


Dat blijkt uit onderzoek van de Cochrane Collaboration, . Helaba, niet ongeduldig worden. Ik heb geen ervaring met het geven van suikerwater aan een baby , en zeker niet aan een baby van al weken. Waarom zou je dit willen doen?


Is je baby soms prematuur gewest? Meer resultaten van 9maand. Maar vooral, ik had juist geleerd dat citrusvruchten het eerste halfjaar in een babyleven taboe zijn vanwege de hoge dosis fruitzuren. Dacht zelf dus aan suikerwater of diksap. Dat doe ik natuurlijk braaf.


Suikerwater baby

Laatst gaf ik mijn dochter Mikki een paar druppels, ik morste wat en likte dit van mijn vinger…Wat proefde ik nu? Ik keek op het doosje en wat bleek? Het is vooral suikerwater met een beetje . Het speciale water zou een kalmerend effect hebben. Ook moedermelk heeft hetzelfde eff. Spenen werden vroeger in honing of suikerwater gedoopt omdat dit kalmerend werkte.


Ook uit de hartslag bleek dat de warmte een pijnstillend effect had. Een baby van drie maanden of ouder die in staat is het van de laatste voeding tot 6. Zodra het patroon van één nachtvoeding gevestigd is, kan de hoeveelheid suiker . Dokter Philpoot zei dat indien de moeder niet in staat is tot borstvoeding, de baby om de twee uur een paar dessertlepels met warm water en suiker moet worden toegediend. Op de tweede dag mag goede koeienmelk worden toegevoegd aan het suikerwater , of ingeblikte of Zwitserse melk. Er was genoeg suiker en blikjes .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.