dinsdag 13 augustus 2019

Tajine xenos review

Tajine xenos review

Je kan er in principe alles in maken wat je normaal ook lang laat sudderen. De eerste keer heeft de tajine bij mij een hele dag geweekt en het eerste gerecht . Een tajine is een traditionele kookpot uit Noord-Afrika die wordt gebruikt voor het bereiden van suddergerechten. De tajine is een Noord-Afrikaanse pan met een kegelvormige deksel.


Tajine xenos review

Traditioneel is de tajine gemaakt van aardewerk, maar tegenwoordig zijn er ook gietijzeren varianten. Door zijn iconische vorm en . Bestel direct goedkope aanbiedingen bij de beste shops online! PC eens aanslingeren (nu op laptop) daar heb ik meer foto's en ook wat recepten op staan. Ik heb mijn andere tajines online besteld.


Ik zag dat ze bij Xenos een tajine verkochten voor € 1- maar of dat ding nou echt goede kwaliteit heeft? Bij mijn werk in de buurt ( Rotterdam Noor Zwaanshals) heb je diverse bazars waar ze tajines verkopen. Toen ik onlangs een tajine cadeau kreeg moest ik er wel mee aan de slag maar voordat jij er mee gaat koken vertel ik je alles over een koken met een tajine.


Tajine xenos review

Vanuit de Noord-Afrikaanse keuken heeft de Tajine (ook wel tagine genoemd) de oversteek gemaakt naar onze eigen keuken. De beste tajines vind je bij knivesandtools. Klei neemt de warmte traag en gelijkmatig op en houdt ze daarna lang vast.


Dankzij de kegelvormige vorm condenseert bijna alle stoom tegen het deksel en druipt . Een van mijn lieveling tajine gerechten is de ” tajine met kip, aardappelen en wortelen” Dit is een lekkere lichte maaltijd die mijn lieve moeder vroeger. Op zoek naar een nieuwe Tajine ? Bent u het eens met de TrustScore van Xenos ? Vergelijk verschillende Tajines op KIESKEURIG. Het was erg prettig om Xenos producten via de webshop te kunnen bestellen. Overzichtelijk, snelle levering, goede service, alle.


Mijn moeder wordt en zij wilde een Marokkaanse lunch voor haar gasten. Het liefst in mijn huis met mijn handen gemaakt. Ideaal verjaardagscadeau dus, compleet verzorgde Marokkaanse lunch voor personen.


Verschillende Tajine maaltijden zijn hiervoor ideaal en bij Xenos hadden de deze voor een redelijke prijs. Hallo Sanne, dankjewel voor je beoordeling. Ik kreeg de tajine keurig en super goed verpakt thuis bezorgd op afgesproken tijdstip. Volgens de sticker met de gebruiksaanwijzing moet je de tajine van de Xenos een paar uur met een laagje water op een laag pitje laten staan. Dat geldt alleen voor de traditionele ongeglazuurde exemplaren, het stickertje is waarschijnlijk gewoon een universeel stickertje want geglazuurde dingen nemen . Een Braadpan voor ouderwets lekker koken.


De kooktechniek braiseren of braden wordt ook wel stoven, smoren of sudderen . Ola, Wie heeft een tajine van de Xenos ? Kan je daar gewoon in koken en dus op het vuur zetten? Speciale rituelen voordat je erin kookt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.