vrijdag 13 november 2020

Zachte was zonder wasverzachter

Of je wel of niet wasverzachter moet gebruiken ligt aan je persoonlijke voorkeuren. Giet voordat je de handdoeken gaat wassen een scheutje azijn in het bakje waar je normaal gesproken de wasverzachter in giet. Een goede tip dus om handdoeken zacht te houden zonder droger! Deze bestanddelen zorgen ervoor dat er een laagje op de vezels ontstaat dat ervoor zorgt dat de stof geen water kan absorberen.


Voor een zachte (handdoeken)was die bovendien lekker ruikt is er natuurlijk de wasverzachter.

Hiervan zijn veel verschillende te koop, van bekende merken tot huismerk. Je handdoeken worden er wel zacht van maar zullen daarna minder goed water opnemen, dus slechter afdrogen. Dat komt omdat er in feite een laagje . Ik droog heel veel was met de wasdroger omdat het anders zo hard wordt. Maar het gebruik van te veel wasmiddel en wasverzachter kan juist een averechts effect hebben. Teveel wasmiddel en wasverzachter zorgt er voor dat er zeeprestjes in de gaatjes van de handdoek komen waardoor het stijver en harder aanvoelt.


Er zijn andere middelen nodig om je handdoeken heerlijk zacht te krijgen en . Ik doe altijd een klein beetje wasverzachter in het wasverzachterbakje en witte natuurazijn bij het wasmiddel.

Ik gebruik robijn en heb altijd zachte was. Meer resultaten van forum. Wat is het nut of onnut van een wasverzachter? De was wordt zonder wasverzachter ook zacht in de droger of buiten in de win is mijn ervaring.


Wasverzachter voor de lekkere geur heeft geen nut wanneer je de was in een droger droogt. Om je was zacht te krijgen . Hoe maakt u de was zacht ? Kan dat ook zonder wasverzachter ? Onze conclusies: Poeder maakt wasgoed zachter dan een . Azijn ontkalkt, ontvet en lost zeepresten op. Giet daarom voor het wassen een scheut azijn in het bakje voor de wasverzachter. Dit mag zowel schoonmaak- als natuurazijn zijn: het gaat namelijk om het azijnzuur. Hierdoor zal je genieten van zachte handdoeken.


Bovendien behoudt dit ook langer de kleur. Gebruik geen wasverzachter , maar strijk wel nadien even handdoeken, slopen, T-shirts en spijkerbroeken. Maar mijn handdoeken zijn van karton en voelen hard aan.


Ik heb verschillende dingen geprobeer zoals handdoeken apart wassen met alleen wasverzachter.

Niets heeft geholpen wie helpt mij? Je was is even zacht als met de dure wasverzachters. Het is trouwens ook beter voor de machine want je gebruikt water zonder kalk. Ik kan het alleen beschrijven als een combi van velours en lange fleece. Ik gooi die gewoon in de machine op graden.


Komt bijna droog en super zacht uit de machine. Zonder wasverzachter of wat dan ook. Ben je gek op zachte , frisse handdoeken? Wij geven je een aantal tips zodat jij je handdoeken kan wassen op een manier dat ze altijd zacht en heerlijk fris zullen zijn.


Je zou zeggen dat een wasverzachter je was zachter maakt, bovendien ruikt je wasgoed ook nog eens extra lekker. Denk maar aan alle mooie tv reclames over wasverzachter. Deze tip klinkt misschien een beetje vreem maar laat een wasverzachter maar achterwege. En waar gebruik je dan nog een handdoek voor? Mocht je een wasdroger hebben, gebruik die . Zoals de titel dus al zegt, hoe houden jullie je handdoeken zacht ? Ik was ze gewoon met een goede wasverzachter , laat ze niet kurkdroog opdrogen aan het wasrek, maar na een paar wasbeurten heb ik een harde ruwe handdoek, ipv een lekkere zachte luxe handdoek No Cheer Maakt ook niet uit waar ik . In het laadje van wasverzachter.


In de droger: Deze methode is het minst milieuvriendelijk, toch heb jij hiermee de grootste kans op zachte handdoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.