woensdag 27 juli 2016

Aquastop defect

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn wasmachine geeft de storingmelding schoonmaken van de zeven. Dit heb ik gedaan, maar kan nog steeds niet wassen.


Ik heb een aquastop , de zeef bij de aquastop heb ik schoongemaakt (was overigens niet verstopt). Siemens wasautomaat waterslot na jaar stuk. Meer resultaten van radar.

Geüpload door De Schouw Witgoed Uitleg over de waterbeveiliging ( aquastop ) in de wasmachine. Wat is dit en wat houdt dit in? Defecte aquastop (waterstop) Als de aquastop defect is kan er geen water de wasmachine instromen.


De aquastop moet vervangen worden. Bij een defect water inlaatventiel kan . Hadden verstopping in afvoer gootsteen. Loodgieter is geweest, heeft probleem opgelost door afvoer met soort boor (?) schoon te maken, kwam flink vuil. Aquastop Bitron 9defect bij Smeg vaatwasser ? Dit moet natuurlijk fouttolerant zijn ontworpen zodat de klep automatisch sluit bij een defecte sensor of bij stroomuitval (stekker niet in wandcontactdoos?) - helaas .

Maar is denk ik geen maar 31. Meet of er wel 230V op de bekabeling naar de aquastop komt te staan. Zo nee: module defect of krijgt geen signaal dat hij water in mag laten. Zo ja: open de aquastop en meet of daar wel 230V aan komt.


Een probleem met de watertoevoer kan vele oorzaken hebben zoals verstopte slangen, stroomproblemen, een defect deurslot, printplaat problemen, enzovoort. Met de juiste informatie. Ik heb de toevoer slang aan de achter kant van de wasmachine losgemaakt en hier komt geen water uit terwijl de kraan wel open staat en het programma loopt. Waar de slang aan de kraan vast zit is er een aquastop alleen weet ik niet of deze stuk is of dat deze niet door de wasmachine open gestuurd . Toevoerslang met beveiliging. Een toevoerslang met veiligheidssysteem is een stevige slang die uit een binnen- en buitenslang bestaat.


Als de binnenste slang breekt, vangt de buitenslang het water op. Hierdoor activeert de aquastop en sluit de watertoevoer van de wasmachine af. Gelukkig zijn er verschillende waterbeveiligingen, zoals een lekbak voor je wasmachine, het waterslot of een aquastop die helpen om waterschade te voorkomen. En welke technieken helpen om waterschade tot een minimum te beperken bij een defect aan . Een in een (af)wasmachine ingebouwde aquastop is meestal een mechanische of electrische waterafsluiter die automatisch sluit als er een te grote hoeveelheid water wordt gebruikt door een een defect bij een(af)wasmachine. Er zijn externe eenvoudige aquastoppen te koop die simpel handmatig . Wasmachine pakt geen water.


Geen water dat de trommel in loopt.

En zonder water doet de wasmachine het niet. Wat kan er aan de hand zijn als de wasmachine geen water pakt. Om dit op te lossen moet je . Als deze stop kapot is zal deze vervangen moeten worden. Vaak zit deze stop ingebouwd aan de achterkant van de wasmachine.


Als dit inlaatventiel kapot is kan er geen. Stel, je wasmachine staat op zolder. Dan kan ik me voorstellen dat je . Vergelijk 1klus artikelen van de beste merken, o. Ik krijg sinds vanavond geen water meer in mijn machine, als ik de waterstop eruit haal en er een verloop op zet zodat hij water krijgt rechtstreeks uit de kraan loopt het vol en onder uit de machine. Hij heeft wel al een paar dagen dat het niet 1 schoon wast. En sinds vanavond geeft hij ineens een ander minuten . Dat is een waterslot en die kan inderdaad defect zijn.


Wij hadden hier een los waterslot tussen de kraan en de wasmaschine en die gaf ook zomaar de geest. Waterslot er tijdelijk tussenuit halen en kijken of hij het weer doet, en zo ja toch ernstig in overweging nemen om een nieuwe er tussen te knutselen. Zorg dat de slang netjes loopt en zet de machine weer terug. Spoelbak Is de vaatwasser verbonden met de afvoer van de spoelbak?


Controleer dan of deze verstopt zit en maak deze schoon. Helpt bovenstaande niet om het probleem op te lossen? Waarschijnlijk is de pomp defect. Schakel een vaatwassermonteur in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.