donderdag 4 mei 2017

Gaggia classic pomp vervangen

Going from EAPto EAXpump. Sinds een tijdje heb ik gemerkt dat de pomp moeite heeft met werken. Vervolgens heb ik de pomp vervangen voor een nieuwe.


Deze bouwt echter (zo lijkt het) zoveel . Gemakkelijk aan de hand van foto's! Gaggia Classic : Pomp schoonmaken?

Inmiddels a weer enige tijd tevreden met de classic , dankzij de hulp hier. Mijn apparaat is twee keer teruggeweest ivm lekken. Ik heb echter nog twee vragen: 1. Na terugontvangst vielen me deuken in de kast op die gek genoeg van binnen naar buiten zijn. In eerste instantie dacht ik aan een knullige . Ik ontkalk een paar keer per jaar.


Verleden jaar heb ik de driewegsolenoide vervangen. Het apparaat is een jaar of 6. Maar wat zit er vast, die rode pomp die apart staat of de solenoide?

Bij voorbaat mijn dank en vr. Reageer op deze vraag Misbruik melden. Mijn gaggia classic geeft geen water meer. Ik zet hem aan en wacht tot hij warm is. Dan stel ik de pomp in.


De verwarmingselementen van dit apparaat zijn verzonken in de zijkanten van de boiler, daardoor komt het niet direct in contact met het water. Hierdoor kunnen de elementen niet snel worden aangetast door kalk. Heb het filter verwijder de pomp lijkt te werken, maar bij het kleine uitlaatgaatje verschijnt nauwelijks water. Ontkalker zit in het systeem. Nette gebruikte gaggia classic.


Heeft zojuist onderhoud gehad en is kalkvrij en waar nodig alles vervangen. Mag weg wegens aanschaf. Perfecte machine maar we hebben nu twee.


After machine is warmed up for minutes, I open the steam valve and turn on both steam and coffee switches, but only steam comes out, no water. Voorzien van een grote RVS stalen boiler voor de opwekking van stoom. Massief messing filterhouder.


Losschroeven van het ventielhuis en reiniging zal de lekkage verhelpen. Vervangen van dit onderdeel lost de lekkage op.

Kosten voor het vervangen van het ventiel lopen uiteen afhankelijk van de staat van het ventiel. Ook op internet vond ik iemand die in onderdelen deed. Een nieuwe pomp , een mooiere schakelaar (bij de oude was de witte tekst eraf gesleten), wat stekkertjes en wat ontkalkingsspul voor euro. De pomp vervangen was een makkie.


Saeco incanto classic s class defect.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.