dinsdag 15 mei 2018

Nieuwe thermostaatkraan wordt niet warm

Nieuwe thermostaatkraan wordt niet warm

Net weer even de gewone douchekraan erop gezet, die wordt echt heet en loopt goed door, lijkt met toch stug dat ik ( nieuwe ) thermostaatkranen. Thermostaatkraan wordt niet meer heet - terugkerend. Op mijn lavabokranen en douchethermostaatkraan wel heb ik wel 58° op de warmste stand.


Nieuwe thermostaatkraan wordt niet warm

Ik heb de badkraan geïnstalleerd volgens . De thermostaatkraan van onze douche is stuk. Niet prettig, gelukkig hebben we ook nog een douche in het bad dus daar behelpen we ons nu mee. Uit enig leeswerk op internet krijg ik de indruk . Natuurlijk weet u precies hoe klachten het beste verholpen kunnen worden. Ervaring leert echter dat we in deze technisch hoogstaande tijden vaak simpele oplossingen over het hoofd zien.


Er kwam opeens nog maar heel weinig water bij warm watervraag. Koud water geen probleem. Kon geen oorzaak bedenken, dan dat de combinatie van CV ketel ( Atag A244C) en kraan niet goed was en deze kraan terug gebracht en . Al een tijdje heb ik het idee dat mijn douche steeds kouder wordt. Ik dacht eerst dat het tussen mijn.


Nieuwe thermostaatkraan wordt niet warm

Wij ontkalken dan altijd de douche thermostaatkraan. Id nieuwe kraan (of de kraan fixen, maar zo handig ben ik niet ) en je hebt weer warm water. In deze instructievideo laat we u zien hoe u bij een thermostaatkraan van Varono de temperatuur kunt. Mensen, afgelopen donderdag is hier een nieuwe CV-ketel geplaatst, een Intergas Kombi Kompakt.


Hij doet het prima, afgezien van in. In de badkamer wordt het kraanwater van de wastafel wél heel heet maar in de douche niet. Is het een thermostaatkraan ? We are all atheists about . Hallo beste lezers, ik heb onlangs een thermostatische douchekraan gemonteer maar ben niet tevreden. Heb er niet zo heel veel verstand van, maar hoe was de situatie dan voordat je die nieuwe kranen installeerde?


Wij hebben standaard na drie jaar een nieuwe nodig, omdat de thermostaat het dan niet meer goed doet. Voorheen goed gedaan, maar nu niet warmer te krijgen dan lauw. Grohe mengkraan wordt niet warm. Ook opnieuw instellen heeft geen effect gehad. Filters zijn schoon en de overige kranen in de . Loeihete slaapkamer en de woonkamer niet warm te krijgen.


Wat ik toen gedaan heb is het volgende: verwarming waterzijdig ingeregel zodat de warmte uit de ketel gelijkmatig over alle radiatoren verdeeld wordt , en overal (centraal bediende) thermostaatkranen gemonteerd. Het gevolg was dat mijn . Aan de bovenkant komt er weliswaar warm water binnen (via thermostaatkraan ), maar een paar centimeter lager is de radiator gewoon koud. Ook de afvoerleiding is koud. Ook heb ik al alle andere radiatoren . Sinds een paar dagen wordt het douchewater slechts langzaam warm en echt heet wil het niet meer worden. Dit terwijl uit de overige kranen.


Nieuwe thermostaatkraan wordt niet warm

De knop voor koud water wordt vrijwel altijd gemarkeerd met een blauw merkteken en de knop voor warm water met een rood merkteken. Iemand nog andere ideeen? Maar helaas, hij wordt niet warm. Daarna de thermostaatkraan verwisseld met de kran van een radiatorplaat die het wel deed.


Defecte of vervuilde keerkleppen in thermostaatkranen kunnen een oorzaak zijn voor het niet. Is uw cv-installatie wel in balans? Heeft u een nieuwe cv-ketel, maar wordt het niet echt warm in huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.