Voor de motorkoeling zijn o. Sommige motoren (TENV) zijn niet voorzien van een koelwaaier en worden ook niet op een andere wijze geforceerd gekoeld. Dit komt met name voor bij bedrijfstypes elektromotoren met een (zeer) kortstondig bedrijf, bijvoorbeeld S- min. Elektromotoren met geforceerde koeling (TEFC en TEAO) hebben wel een . Een geforceerde koeling worden toegepast om elektromotoren optimaal te koelen.
Frequentiegestuurde motoren kunnen alleen met hulpventilatie de warmte goed afvoeren. De hulpventilator komt in de plaats van de bestaande mechan. Geforceerde koelingen worden toegepast om elektromotoren optimaal te koelen. Door het hogere rendement bij de elektrische omzetting en de nieuwe manieren van temperatuurmanagement kunnen elektromotoren in de toekomst een stuk koeler gaan draaien.
Maar voorlopig blijft de warmteafvoer een belangrijk punt bij het ontwerpen van aandrijfsystemen met een elektromotor. Er is minder geforceerde lucht nodig voor de koeling van de elektromotor. Dit komt door het hogere rendement, hierdoor kan een kleinere koelwaaier worden gebruikt.
Een kleinere koelwaaier zorgt voor minder lawaai, dus een lager geluidsniveau. Vanwege de constructie van de elektromotor hebben de . Motor -reductor voorzien van encoder en geforceerde koeling. Deels af fabriek, maar ook na modificatie in eigen werkplaats.
Bijgaand een voorbeeld van een motor -reductor voorzien van encoder en geforceerde . Andere methoden voor het koelen van elektromotoren zijn: – TEFC = Totally Enclosed Fan Cooled. TENV = Totally Enclosed Non Ventilated. TEAO = Totally Enclosed Air Over. Bij gebruik met een frequentieregelaar kunnen de motoren ook met een geforceerde koeling uitgevoerd . De nieuwe klemmenkast kan worden voorzien met maximaal terminals alsook met een gelijkrichter voor elektrische remmen. De koelcapaciteit neemt namelijk kwadratisch af bij een afnemend toerental.
Door het hoge rendement is minder geforceerde lucht nodig om te koelen , zodat een kleinere koelwaaier gebruikt wordt. De kleine koelwaaier zorgt bovendien voor reductie van het geluidsniveau. De explosieveilige motor heeft een montageborst in het voorschil zodat flenzen eenvoudig gemonteerd kunnen worden.
Daarmee is een standaardmotor veilig om te bouwen tot een flensmotor. EB-groep voorziet de motor op aanvraag ook van een rem, geforceerde koeling , pulsgever of rechtstreekse aansluiting.
Als onderdeel van een nieuwe markt in. Algerije, zocht hij de expertise van. LBB kW met Exd- geforceerde koeling EExd 4KTC. ATEX Bartec elektromotor 4KTC.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.