maandag 25 maart 2019

Patroonpapier action

In deze blogpost worden vier soorten patroonpapier vergeleken. Op de markt kocht ik een rol, net als bij de Hema en de Action verkocht het als klein, opgevouwen pakketje. De Action verkoopt ook puinzakken, die gebruikt kunnen worden om patronen over te trekken.


Deze zakken van het merk . Ongebleekt patroonpapier afmeting 10m x 50cm. Dit artikel is bestelbaar vanaf stuks.

De afgelopen dagen heb ik een aantal patronen overgenomen. Tot nu toe gebruikte is daar vellen patroonpapier voor, maar nu heb ik eens wat anders geprobeerd. Op facebook kwam ik de tip tegen om grof vuil zakken van de Action daarvoor te gebruiken.


Nederlandse winkels overzichtelijk op een rij, waardoor u eenvoudig kunt vergelijken en de beste koopjes kunt vinden. U klikt of zoekt zelf de aanbiedingen bij elkaar op uw eigen . Het patroonpapier wat je gebruikt om het patroon op over te trekken is transparant, maar het is toch knap lastig om de lijntje er nog doorheen te zien. En bovendien is het papier zo verschrikkelijk dun dat het al scheurt als je ernaar kijkt.


Afgelopen kerstvakantie ben ik lekker aan de slag gegaan met de kamers van de meiden. Fiene was toe aan een groot bed en dus mocht ze (net als haar grote zus) een halfhoogslaper hebben.

Ik zal binn… Bekijk deze pin en meer op Kinderkamer van sannelagendijk. Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest. Review patroonpapier : Action , markt of Hema? Ook zo aan het sukkelen met het overtekenen van je patroon op papier ? Zie je niet meer welke lijn naar waar loopt?


Om die visuele spaghetti iets duidelijker te maken, kan je doorzichtig plastiek gebruiken. Een praktisch en goedkoop voorbeeld zijn de puinzakken uit de Action. Groot genoeg als je ze open . Puinzakken als patroonpapier. Doorzichtig papier om patroondelen over te tekenen. Arceer eerst met een fluo stift de juiste maat op het patroonblad.


Namelijk het gebruik van puinzakken (heel goedkoop te vinden bij de Action ). Patroonpapier dat ik tot nog toe gebruik zijn de lijnen haast niet te zien, wat het moeilijk maakt een patroon goed zichtbaar en perfect op het papier te krijgen. De patronen die ik aangeleverd krijg wil ik graag zo lang mogelijk kunnen gebruike4n, dus dat papier zelf gebruiken, vind ik zonde. Vele aanbiedingen bij bol.


Patroonpapier is halfdoorzichtg en dun papier. Papier koop je eenvoudig online bij bol. Je koopt het bij de stoffenzaak op een lange rol, kost ongeveer euro.

Als alternatief kun je ook overtrekpapier gebruiken dat je bij de hobbyzaak op een kortere rol kan kopen, meer papier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.