donderdag 3 oktober 2019

Speltbroodjes bakken

In een hand omdraai zelf Tarwevrije mini speltbroodjes maken? Met dit recept zet je heerlijke mini broodjes op tafel, tarwevrij, suikervrij en veganistisch. Ik begon met het zelf bakken van speltbrood in de broodbakmachine, maar koekjes, voor de zondag afbakbroodjes e. Toch merkte ik al vrij snel verschil, en hadden de kinderen eigenlijk nooit meer buikpijn.


Speltbroodjes bakken

Maar met dat we minder tarwe gingen eten, verdwenen . Er is niets leukers dan het maken van je eigen broodjes. Vandaag gaan we aan de slag met een recept voor speltbroodjes. Dat het maken van speltbroodjes zo gemakkelijk was, kon ik vooraf niet eens bedenken.


Laten rijzen, even in de oven en binnen no-time zijn je zelfgemaakte tarwevrije mini speltbroodjes klaar om opgegeten te worden. Beleg ze lekker met wat . Laten we verse broodjes bakken , die ook nog eens supersnel klaar zijn. Hoe heerlijk is dat, warme broodjes bij het ontbijt?


Speltbroodjes bakken

Dat is toch het ultieme zondagochtend gevoel, de geur van versgebakken brood in je huis, kop thee erbij, langzaam de dag beginnen…. Na een tijdje te hebben geëxperimenteerd met de witte bolletjes zijn we al gauw overgestapt van witte biologische bloem naar biologische volkoren tarwemeel. Totdat we Spelt ontdekte. Deze oergraan is een stuk gezonder lees hier. Deze broodjes maken we van volkoren speltmeel.


Bak deze Pasen eens zelf speltbroodjes. Verwarm ondertussen de oven voor op 2graden. Speltbrood staat al een tijdje op mijn 'te maken' lijstje (die natuurlijk waanzinnig lang is) en ik kan er nu natuurlijk helemaal niet meer omheen! Bestrijk de broodjes direct . Maar dat het zo gemakkelijk was om zelf broodjes te maken, was voor mij een verrassing. Zelf brood bakken maar dan sneller.


Speltbroodjes bakken

Onlangs biechtte ik op dat ik gek ben op brood. Ik bakte een groot speltbrood , dat erg lekker was. Helaas kostte het maken ervan flink wat tijd.


Dat is niet erg, maar als je plotseling zin hebt in een broodje is het niet handig. Daarom probeerde ik ook een recept van . Leg ze op een met bakpapier belegde bakplaat. Ingrediënten voor broodjes. Komend weekend komen mijn schoonouders terug van vakantie en als verrassing wil ik brood voor hun bakken. Ze eten ivm gezondheidsklachten alleen nog maar speltbrood en dat bevalt ze prima.


Nu zou ik het leuk vinden om voor de afwisseling eens broodjes voor hun te bakken. Mijn vader is thuis de echte broodbakker en hij heeft dit lekkere speltbrood dan ook gemaakt. Het recept komt uit het boek Bakken met Paul Hollywoo één van mijn favoriete bakboeken op dit moment.


Het is natuurlijk altijd wel anders en . Dit is immers in een handomdraai gepiept in mijn Magimix Patissier. Een fluitje van een cent is het, zelf brood bakken. Probeer het zelf maar eens. En doe er wat sesamzaadjes overheen.


Bak dit in de voorverwarmde oven voor minuten. Heerlijke spelt bolletjes! Harde broodjes uit je eigen oven! Heb jij het wel eens geprobeerd? Spelt leent zich uitstekend om thuis mee te bakken , omdat je het niet intensief hoeft te kneden.


Samen broodjes bakken , dat is toch super gezellig! Leuk voor op zaterdagochtend of voor een dag in de vakantie. Dit recept voor speltbroodjes is heel erg simpel dus je kunt je kids hun eigen taakjes geven.


Speltbroodjes bakken

En het leukste deel is natuurlijk dat ze deze broodjes helemaal zelf kunnen versieren. Na mijn zoektocht naar een geschikte broodbakmachine ben ik nu dagelijks brood aan het bakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.