dinsdag 5 november 2019

Koffiemarkt cijfers

Koffiemarkt cijfers

Er is weliswaar informatie over individuele keurmerken, maar een koffieboon kan meerdere keurmerken hebben en de beschikbare cijfers overlappen. De KNVKT beschouwt koffie als duurzaam gecertificeerd wanneer die voldoet aan de eisen . Conclusie: organisaties ontkomen niet meer aan duurzaam ondernemen. Er worden jaarlijks meer dan 4miljard kopjes koffie geschonken. Met name in de steden opent de ene na de andere ondernemer een eigen koffiebar, waar ze onder eigen naam koffie schenken en vaak ook bonen verkopen.


Koffiemarkt cijfers

Cijfers over het succes of falen van nieuwe koffiemerken zijn niet voorhanden, maar vast staat dat de strijd geen eenvoudige is. Uptrading naar premium- en superpremiumkoffie zet door. De prijs per kopje koffie stijgt.


Nederlanders drinken niet meer, maar wel duurdere koffie. Deze statistieken en cijfers over de koffie -industrie vormden een belangrijke informatiebron tijdens de bijeenkomst en gaven volop stof voor discussie. Die discussie maakte duidelijk hoe urgent de problematiek is, waarop de partijen besloten om ook na de conferentie met elkaar in gesprek te blijven over de problematiek.


Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Foodstep. We drinken zeker niet minder koffie , maar we drinken wel bétere koffie , zegt horeca-trendwatcher Vincent van Dijk. En op andere plekken dan een paar jaar ge- leden. Steeds meer mengvormen komen in zwang, zoals kledingwinkels met een koffiehoek. Koffieliefhebbers gaan almaar vaker buitenshuis hun koffie drinken.


Regelmatig gebeurt het dat nieuwe merken het na een paar jaar voor gezien houden. Private Label koffie wint in een groeiende markt. De markt voor premium koffie systemen blijft zich verder ontwikkelen. Tabel 5: Totaal wereldwijde import van 4C geverifieerde koffie (60-kg zakken). Ook de wijze waarop koffie wordt geconsumeer denk aan koffie on the go, is aan verandering onderhevig.


Koffiemarkt cijfers

FSIN heeft gerekend met drie koppen koffie per dag, zie voor een toelichting op de cijfers het FSIN-dossier Koffie Out of Home. Toch zijn er een aantal opmerkelijke trends en ontwikkelingen. Binnen de koffieconsumptie . Met degelijke cijfers is het duidelijk dat de moderne koffieliefhebber zich graag laat verwennen met nieuwe innovatieve manieren van koffie.


Er is niets lekkerder dan de geur van versgebrande koffie. Toch brandt bijna geen horecaondernemer zelf zijn koffie. Uit cijfers blijkt dat de handel van groene koffiebonen naar Europa aardig toeneemt, wat er op wijst dat het zelf branden van koffie sterk in populariteit toeneemt.


Ideetje voor jouw dagzaak?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.