woensdag 19 februari 2020

Smoothie met diepvriesfruit

Smoothie met diepvriesfruit

Met deze temperaturen kan je vast wat frisse verkoeling gebruiken. In een handomdraai (knopomdraai eigenlijk) een lekkere smoothie op tafel, gemaakt van diepvriesfruit. Gebruik vers fruit in je smoothie ! Fruit bevat veel vitamines en mineralen en bovendien veel voedingsvezels. Diepvriesfruit is ook een hele goede optie.


Dit geeft je smoothie niet alleen vitamientjes en vezels, maar het maakt hem ook heerlijk koud én het geeft een fijne milkshake-achtige structuur. We hebben een hele simpele maar o zo lekkere bosvruchten smoothie gemaakt met frambozen, aardbeien, bessen, yoghurt en melk. Je kan je favoriete fruit toevoegen of zaden en zelfs groente voor een groene smoothie. Het is altijd slim om een vloeistof toe te voegen zoals sinaasappelsap, water, melk of kokoswater, dit maakt dat de smoothie drinkbaar is. Als je geen fruit van het seizoen hebt, kan je diepvriesfruit gebruiken.


Pers ondertussen de perssinaasappels uit. Snijd de bananen in stukjes. Pureer al het fruit, het sinaasappelsap en de yoghurt in een blender of in een hoge kom met een staafmixer. Verdeel de smoothie over hoge glazen. Steek er rietjes in en serveer direct.


Smoothie met diepvriesfruit

Als je jezelf of mama echt niet aan het werk kan zetten kan je nog steeds een zak diepvriesfruit ophalen in de supermarkt. Dit fruit bevat nog evenveel vitaminen en kost je nog minder werk. Wiens creativiteit en inspiratie uitgeput is door de lange blokperiode kan hier enkele smoothierecepten vinden! Een makkelijke smoothie zonder zuivel die gemaakt wordt van diepvriesfruit en water.


Een smoothie zonder zuivel is gezon lekker en snel. Met rood diepvriesfruit kom je al een heel eind. Houd er wel rekening mee dat er in deze smoothie veel suiker zit.


Dit komt door de hoeveelheid fruit die er in zit. Dat maakt heus niet altijd uit, . Bekijk smoothie diepvriesfruit recepten van de beste food bloggers. De basis van een havermout smoothie. Ik start eigenlijk altijd met een banaan, daarna kies ik welk fruit ik nog meer toevoeg. Meestal maak ik een smoothie voor twee personen, ik gebruik dan één banaan, aangevuld met een doosje diepvriesfruit.


Smoothies : lekker, gezon snel te maken en een goede start van de dag. Een paar maanden geleden maakte ik iedere dag wel een smoothie (vaak dezelfde met diepvriesfruit ), maar eigenlijk is het de laatste tijd helemaal niet meer voorgekomen. Hier moest maar weer eens verandering in komen want . Een nadeel van diepvries fruit is alleen dat je het moet ontdooien voordat je het kunt eten, ontdooit fruit is vaak slap en ziet er minder mooi uit. Daarnaast zorgt ontdooien ervoor dat er veel voedingsstoffen verdwijnen met het dooivocht. Om dit te voorkomen probeer dan eens diepvries fruit in een smoothie.


Smoothie met diepvriesfruit

Ik ben een grote smoothiefan en in het verleden heb ik talloze smoothies gemaakt met alle ingedriënten die je kunt bedenken. Waren altijd enorm lekker en gezond. Nu heb ik wat minder tijd om uitgebreid een smoothie te maken dus wil ik het simpel houden. Op internet gelezen dat bevroren fruit lekker en . Denk vooruit en haal de avond ervoor een hand fruit uit de vriezer.


Ik gebruik ze door mijn havermoutpap of yoghurt. Een andere optie is om het fruit direct uit de vriezer in een smoothie te verwerken. Zo heb je een frisse koude drank . Recepten van smoothie met diepvriesfruit.


Op myTaste u kunt recepten van smoothie met diepvriesfruit vinden plus vele duizenden meer. De zomer komt eraan en wat is er dan lekkerder om tussendoor een lekkere frisse yoghurt smoothie. Of als je een lekkere smoothie (bijvoorbeeld deze) wil maken met jou favoriete fruit, kun je die altijd maken, want ze zijn altijd bevroren verkrijgbaar. Er wordt weleens gezegd dat een gezonde levensstijl veel tijd en energie kost. Je moet veel voorbereiden . Ontbijt smoothie met havermout en fruit.


Wat me wel vaak tegenstaat is het werk wat je aan smoothies hebt voordat je ze gaat maken. Al dat snijwerk… Ik heb daar wat kleine trucjes op gevonden en die deel ik vandaag met jullie! Aankomend weekend wordt het lekker lenteweer.


Smoothie met diepvriesfruit

Een klein receptje vandaag. Dus ook weer tijd voor een verkoelende smoothie. Ik maakte er alvast één met Griekse yoghurt en rood fruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.