dinsdag 19 juli 2016

Aardlek springt eruit bij vaatwasser

De aardlek knalt eruit wanneer we de vaatwasser gebruiken. Nu heb ik gehoord dat dit waarschijnlijk aan het verwarmingselement ligt. Goedenmiddag, Wanneer de vaatwasser heter dat 30°C wast, dan knalt de aardlek schakelaar eruit. Wanneer je dan de deur opent staat er warm water in de vaatwasser.


Op 30°C wassen doet de vaatwasser zonder problemen. Mijn vermoeden gaat uit naar het verwarmingselement, maar misschien dat ik .

Toen de vaat bijna klaar was sprong de aardlek erdoor. Elke keer als ik de vaatwasser nu aanzet springt de aardlek erdoor. Het kan het verwarmingselement, de pomp of een draadbreuk zijn die de aardlek eruit laat vliegen, vooral de draden van de deur naar de machine willen wel eens sneuvelen, zoveel mogelijk doormeten . Bij gebruik vaatwasser vliegt de aardlekschakelaar er uit, wat is er aan.


Volgens mij wordt hij ook. Daarbij is er geen water meer aanwezig en wordt die zeer heet waarbij die meer zal uitzetten en inwendig de massa raakt waardoor de verliesstroom eruit gaat. Eens laten uittesten met . Nu weet ik van mijn vroegere MTS-electro tijd dat dit vaak betekent dat er een condensator staat te lekken. Kan ik nu volstaan met het vervangen of .

De schuldige bleek de vaatwasser (stekker eruit , groepen kon ik weer inschakelen). Wie heeft een idee wat hier aan de hand kan zijn? Vaatwasser werkt perfect TOT aan het einde van het programma de vaat gedroogd moet worden, dan springt de AARDLEK schakelaar eruit. Ik neem aan dat het probleem . Gedetailleerde omschrijving: Vanochtend was aardlekschakelaar eruit.


Komt door vaatwasser die bij inschakelen direct de aardlek eruit gooit. Vaatwasser is nog niet volledig leeggepompt, maar zorgt dus ergens voor probleem. Machine niet open geha onder de machine zelf is het droog. Ontbrekend: springt.


Eerst de ene laptop, daar adapter vervolgens van vervangen nadat nog een paar keer de aardlekschakelaar eruit vloog. Wanneer de aardlek er uit springt dan KAN er geen sprake zijn van een lekstroom, dan IS er sprake van een lekstroom. Voor reparatie aan huis met maanden garantie. Siemens vaatwasser van ongeveer jaar oud.


Daarna kun je normaal de vaatwasser inschakelen en geeft de display ook geen foutmelding. Bekijk hier het antwoord. Sinds weken slaat bij mij de aardlekschakelaar er uit.


Diverse andere apparaten heb ik ook - leeg - aanstaan, zoals vaatwasser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.