woensdag 6 juli 2016

Appelcake airfryer

Appelcake airfryer

Een lezeres vroeg ons of je een appelcake met lekker veel verse appel kunt bakken in de airfryer. Wij denken van wel en nemen de proef op de som. We hebben al laten zien hoe je Churros, broo bananenbrood of bananenchips maakt. Wanneer je een cake of brood wilt bakken is het grootste probleem een bakvorm te vinden die past in de Airfryer.


Appelcake airfryer

Bak een heerlijke appeltaart in je Airfryer. Appel speculaas cake uit de Airfryer (for english recipe scroll down) Allemaal delen voor nog meer kookplezier. Ook bakvormen en sileconenvormen kun je.


Eerst minuten op 1graden En daarna nog minuten op 150. Voor deze snelle appeltaartjes heb je maar vijf ingrediënten nodig en ze zijn superlekker. Heb je geen steker in huis? Gebruik dan een glas of kopje met een doorsnee van ongeveer centimeter.


Verwarm je oven voor op 2graden. Deze pin is ontdekt door Scylla. Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest. Sinds de Airfryer een paar jaar geleden op de markt verscheen, is het niet meer weg te denken uit menig huishouden.


Maak deze appeltaart er eens in! Dit is een gewone cake , maar dan gemaakt in de airfryer. Het moeilijkste was om een vorm te vinden die in de airfryer past, ik heb uiteindelijk voor een kleine tulbandvorm gekozen.


Wil je iets lekkers serveren bij de koffie? Of heb je zin in (gezonde) taart als ontbijt? Dan is deze havermout appelcake uit de airfryer een goed idee!


Inmiddels heb ik de bakwijze van mijn vader overgenomen en houd ik ook die verhoudingen aan (zie ook cake bakken zonder recept). Voor vandaag wilde ik iets makkelijks met een speciaal tintje. Je krijgt onverwachts visite en hebt niets in huis om te serveren bij de koffie? Ik maakte het in de airfryer , maar het kan uiteraard ook gewoon in de oven.


Appelcake airfryer

Je kunt er ook voor kiezen om de cake op de bodem te gaan bakken. Dit is de goedkoopste wijze en ook meest veiligste manier om te voorkomen dat je onderbak niet onder de krassen raakt. Hiervoor haal je het mandje eruit en neem je silliconen cupcake vormpjes die je omkeert en tussen de inhammen van de ster . Afgelopen zaterdag bakte ik een cake in de airfryer. De aanleiding was een cake -recept waarbij de boter vervangen werd door appelmoes.


In het recept stond dat de cake compact zou blijven en niet zou rijzen . Delicious treat Apple cake cooked so easily in my Philips Airfryer , I added Almonds to the mixture you can also add raisins. Ik heb je website vermeld op mijn pagina met Airfryer recepten en baktijden. Ik heb onder andere dit recept van de bosbessen cake aangeraden. Ik heb de cake eerst minuten op 1graden . Vervolgens stop je het bakblik in de Airfryer in de onderste bak zonder mandje als deze is voorverwarmd en zet je de timer op minuten.


Appelcake airfryer

Zodra de timer gaat kan je kijken of je speculaascake goed is door er met een cocktailprikker in te prikken. Als er geen cake aan blijft zitten is hij goed gaar. Vergeet tussendoor niet af . Maar nu ik een Airfryer heb vond ik het leuk om hier een chocolade cake in te maken.


Dit is uiteraard net iets lekkerder en door een hartvormige cakevorm te gebruiken ziet het er helemaal leuk uit! Het blijft een super makkelijk én gezond ontbijtje en kan niet mislukken. Ik vind het persoonlijk heerlijk met een klodder Griekse .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.