donderdag 28 juli 2016

Combimagnetron in kast plaatsen

Waarom die inbouwapparaten zo duur zijn weet ik al helemaal niet. Maar goed , het gaat om een kast van breed en . De aannemer is ondertussen geweest en heeft geconstateerd dat ze verzuimd hebben een klem te plaatsen op de afvoerslang. Vandaag heb ik de magnetron uitgepakt en neergezet: staat erg . Ik heb een RVS combimagnetron (900W) in mijn keuken geplaatst.

Daarvoor heb ik een kast opgeoffert (deurtje weg, magnetron erin). Na had ik boven de magnetron nog wat ruimte, dus heb ik daar een schap boven gemaakt. De warmte kan dus ahw naar boven toe achter het bovenkastje langs.


Wij hebben weinig ruimte in onze keuken om een combimagnetron te plaatsen. Ik zal even een schets maken: De keukenkastjes hangen niet boven het aanrecht , maar tegen de muur. Hierdoor hebben wij weinig ruimte om hoge kasten te kopen.


We hebben wel een hoge koelkast kunnen kopen.

Bouw eenvoudig zelf je magnetron in met de handige instructievideo van ETNA. Daarin zit een combimagnetron van Hotpoint Ariston, deze is geschikt voor inbouw en ook. En hou alsjeblieft rekening met de warmteafvoer, de isolatie is niet perfect, en kan de kast aardig opwarmen.


Die is inderdaad belangrijk. Ik heb ook een inbouw combi magnetron in een bestaand kastje geplaatst. Aan de bovenkant sluit het niet helemaal aan. Achteraf blijkt dat gunstig, kan de warmte nog . De magnetron is meestal niet bijzonder mooi en dus kan het een goede oplossing zijn om deze in een kast te plaatsen. Zo is hij mooi verborgen.


Of ontwerp in je keukendesign een speciale kast voor de magnetron. Een combimagnetron is geen optie. Uit ervaring weet ik dat het mij niet voldoende biedt voor wat ik wil bakken. Maar hoe zit het dan met inbouwovens?


Die kun je dus wel in een kastje plaatsen ? Is een Ikea- kast voldoende?

Heb net even op de door jullie genoemde websites gekeken. Er zijn verschillende type inbouw magnetrons, namelijk: Solo-magnetron, magnetron met grill en combi-magnetron. Een inbouwmagnetron mag namelijk niet zomaar in een kast worden geplaatst, er zijn een aantal punten waar u op moet letten. Raadpleeg voor het plaatsen eerst de handleiding! Zoeken op: hoge kast voor combi oven en koelkast - Keukenloods.


Nederlandse modellen - jaar fabrieksgarantie en CBW erkend. Type klus: Keukenapparatuur plaatsen of vervangen. In de keuken moet een vaatwasser ingebouwd worden in een bestaande kast.


Bekijk ons cookiebeleid. Als je doorklikt ga je akkoord met het plaatsen van de cookies en technieken. Ovens zijn meestal minder hoog dan een kastje, dus je moet er een verhoging onder maken. Normaal bestaat die uit een plank over de volledige binnenkant van de kast plus een paar strookjes links en rechts eronder. Voor het zelf plaatsen van een inbouwmagnetron is wel enige technische kennis en handigheid nodig.


Zorg bijvoorbeeld voor goede ventilatie vanwege de afvoer van de vrijgekomen warme lucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.