vrijdag 1 juli 2016

Foe yong hai

Dit is het recept van een chinees restaurant, dus de lekkerste versie. De truc van een goede foe yong hai is, het gebruiken van heel dun gesneden groenten die in de omelet worden gegaard. De saus is heerlijk zoetzuur.


Dit recept voor zelfgemaakte foe yong hai is supermakkelijk te maken en smaakt hetzelfde als van de Chinese afhaal! Laat jezelf en anderen versteld staan!

Snijd de champignons in plakjes. Schil en rasp de wortel. Halveer de paprika in de lengte, verwijder de zaadlijsten en snijd de paprika in repen. Klop de eieren los met de five-spice poeder. Ingrediënten (personen): Water.


Een typisch gerecht, dat veel mensen meebestellen bij de Chinees. In feite een soort Chinese omelet, met groenten in een zoetzure saus. Houden jullie ook zo van Chinees eten?

In mijn studententijd haalde ik in drukke tentamenperiodes vaak een paar bakjes Chinees en daar at ik dan dagen van. Zelf Chinees koken is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, als je maar even weet wat je moet doen. Fu yong hai is één van mijn favorieten . Oorspronkelijk waren garnalen een basisingrediënt samen met lente-ui. Later werd het een soort roerei gemengd met krab (蟹). Ik zou nooit Foe yong hai bestellen bij de Chinees.


Nu kom ik sowieso nooit bij de Chinees, maar dat terzijde. Maar zelf maken vind ik wel leuk. En in deze Foe yong hai , gaan er maar liefst . Maurits is namelijk dol op alles waar ei in zit. Maak zelf deze gezonde variant van het welbekende Chinese gerecht Foe yong hai.


Deze snelle foe yong hai staat binnen een kwartiertje op tafel! Die heerlijke gerechten die je altijd eet bij de Chinees lijken altijd maar moeilijk te. Het is eigenlijk heel erg simpel, namelijk rijst, met een omelet en een sausje.


Foe Yong Hai is een mond vol en het lijkt heel wat, maar dat valt dus reuze mee. Persoonlijk vind ik het juist lekker om lekker veel groenten in de omelet te verwerken.

Het jammere (vervelende) aan eten bij de Chinees vind ik . Ik ben gék op Chinees eten, het liefst eet ik het elke week maar mijn portemonnee is het daar niet zo mee eens. Vandaar dat er regelmatig naar het do it yourself wordt gegrepen, al kan het naar mijn idee nooit tippen aan het eten van de Chinees. Bereidingswijze (voor porties).


Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verhit een scheutje Conimex Wok Olie in een koekenpan, voeg het eiermengsel toe. Als vegan zijnde is dat wat lastiger te bestellen :-) Tot ik de tomatensaus van een ander recept proefde en daar eigenlijk de foe yong hai tomatensaus in herkende.


Verder was het zoeken naar een recept voor een omelet zonder ei . Meng in een kom de eieren met de omeletmix uit het pakje Conimex mix en eetlepels koud water. Het gerecht bestaat in wezen uit een kruidige omelet in combinatie met tomatenpuree of -ketchup. Naar keuze kunnen hieraan uiteenlopende extra .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.