dinsdag 29 januari 2019

Vleesfondue maken

Vleesfondue , vleesfondue , Vleesfondue en Vleesfondue. Bij bijgerechten kan worden gedacht aan stokbrood en salades. Hoewel het fonduen erg gezellig is, vergt het voorbereiden van een fondue enige voorbereidingstijd en denkwerk. Wanneer je de boodschappen voor de fondue gaat halen is het dan ook zeer handig om vooraf een boodschappenlijstje te maken.


Benieuwd hoe je zelf kunt fonduen met vlees?

Allerlei soorten vlees kun je erin dopen bv. Albert Heijn gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij ah. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website volgen. Elk jaar gaan we bij Jorrit zijn ouders op (meestal) eerste kerstdag vleesfonduen.


Het fonduepannetje wordt met olie gevul warm gemaakt en op tafel gezet en vervolgens doen we stukjes kipfilet, varkensvlees of gehaktballetjes aan ons fonduevorkje. Omdat wij vast niet de enige zijn die met Kerst of een . Leg het gesneden vlees en de groenten in aparte kommen of leg alles naast elkaar op een grote schaal.

Breng de bouillon aan de kook. Ik serveer deze fondue graag als vrienden komen eten. De voorbereiding duurt slechts een paar minuten! Ik bereid de sauzen van tevoren voor, zodat ze koud kunnen worden, dan snijd ik het vlees net voordat mijn gasten arriveren.


Zo heb ik meer tijd met mijn gasten en hoef ik geen uren in de keuken te staan! Laat inkoken tot de helft. Roer er de honing en de sesamolie door. Bak de bospaddenstoelen op in wat boter, kruid met peper en. Van het gehakt bolletjes maken van ongeveer cm.


De helft van de gehaktbolletjes met gerookt spek bekleden. De andere helft met kruiden bekleden (voorbeeld door gedroogde peterselie rollen, of paneermeel gemengd met paprikapoeder, of andere kruiden naar keuze) Chipolata worstjes in stukken snijden van . In de supermarkt vindt je vaak speciale fondue -olie, op de flessen staat dat duidelijk vermeld. Deze olieëen kunnen beter tegen het verhitten en zijn gezonder. Bouillon als je het zo gezond mogelijk wil maken Zonnebloemolie zou mijn tweede keus zijn. Fondue met vrienden is tof in de winter, Libelle geeft enkele tips mee.


In hogere sferen raken van goddelijk lekker eten?

Hoe beter dan met een ultiem herfstrecept: fondue. Geen zin in kant en klare pakjes, maar zelf verse. De fondue die we hebben gegeten was makkelijk om te maken. Ik weet dat je een fondue kunt maken van zelf getrokken bouillon of andere heerlijke ingrediënten. Wij kozen voor een paar goede bouillonblokjes.


Heel makkelijk, zeker als je een weekendje weg bent. Naast vlees hadden we ook . De oorsprong van kaasfondue zou in de 18e eeuw uit noodzaak zijn ontstaan. Het woord fondue is afkomstig van het Franse woord “fondre” dat smelten betekent.


De in de zomermaanden gemaakte kazen waren destijds in de winter verouderd en onverteerbaar geworden. Door deze te verwarmen en te verdunnen met . Met al die kaas is dit type fondue flink calorierijk en bevat het veel verzadigd vet. Fondue maken van alleen lightkaas lukt niet, want deze smelt . Je prikt wel stukjes voedsel aan lange vorkjes, om ze nadien onder te dompelen in één gemeenschappelijke pan. Bij fondue bourguignonne heeft de olie een temperatuur van 1à 190°C, zodat het . Binnenkort moet ik voor zes personen vleesfondue maken. Ik heb dat al jaren en jaren niet meer gedaan en weet eerlijk gezegd niet meer wat voor vlees en wat voor olie ik hiervoor moet gebruiken.


Ook wil ik graag weten wat ik naast het vlees er nog bij kan serveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.