maandag 30 september 2019

Kledingkast opruimen konmari

Structuur in je kledingkast : opruimmethodes vergeleken. Is het tijd om je huis of kledingkast weer eens op te ruimen? Hoe ruim je effectief je kledingkast op? Ik probeer de Kon Mari Methode, een methode van Marie.


Zo niet, lees hem dan nog even als je geïnteresseerd bent (klik hier).

Ik vroeg onderaan het artikel aan jullie of jullie bij het opruim proces zouden . De Konmari methode is zó populair dat het al een eigen werkwoord heeft gekregen. Marie Kondo is een groot organiseertalent en een opruimkoningin pur sang. Voor de een is dit een boekenkast met de mooiste koffietafelboeken, voor de ander een goed gevulde kledingkast. Alle opruimacties volgens de Konmari methode beginnen met het verzamelen. Alles uit de kledingkast dus.


En zit er niet nog een paar handschoenen in mijn fietstas?

Ook meteen maar alle jassen etc. Als het om opruimen gaat ben ik, net als met de rest van het huishouden trouwens, geen held. Mijn devies is: als je het niet ziet, dan is het er niet.


Vlak voordat ik visite krijg gooi ik snel wat papieren en troepjes in een kast , duw met veel geweld de deur dicht en kijk er vervolgens niet meer naar om. Na het lezen van het boek Opgeruimd! In dit artikel vertel ik hoe ik dit heb. Ik raad deze methode dus echt iedereen aan en ik ben ook zeker van plan om de rest van het huis te gaan opruimen met deze methode. Het is zover, tijd om alle excuses opzij te schuiven en gewoon die ellendig volle kledingkast op te ruimen ! Ik deed dit in de zomer al toen alles plaats moest maken voor de winterkledij.


Alleen wil ik nu ook alle kledinghangers sorteren, alles moet fatsoenlijk uitgesorteerd en op identieke hangers. Bekijk hieronder een paar van haar tips! Lees meer op Koffietijd. Tip 1: Praat met je kleding Bij het opruimen van je kledingkast moet je . De KonMari methode bestaat uit twee stappen: weggooien en opbergen.


Voor het weggooien hanteert zij een elegant, simpel en op het eerste oog onlogisch concept. Bij het opruimen van de boekenkast bijvoorbeel is het de bedoeling dat je de hele kast leeghaalt, de boeken uitstalt op de gron ieder boek in de handen .

Aan de slag in je kledingkast, met deze tips is je kledingkast opruimen zó gedaan ! Al een jaar of vouw ik t-shirts en hemden op de konmari manier, i. Ik heb geen ladekast dus kunnen die mandjes zo op een plank. Je kunt nu makkelijk het . De meesten van ons jojoën op het gebied van opruimen : we ruimen op om het volgende moment ons huis te vullen met nieuwe spullen. In grote lijnen ben ik het met haar eens.


Ze heeft het alleen nooit over het milieu of wat je moet doen als je een gezin hebt. Als je de kledingkast opruimt , moet je alle kleding in huis meteen meenemen. Voor altijd een schoon en rommelvrij huis: ervaar hoe opruimen je leven voorgoed kan veranderen! De japanse bestseller auteur Marie KonMari Kondo runt een befaamd consulting bedrijf in Tokio waar zij klanten help hun rommelig huis (en leven) om te zetten in.


Ze ontwikkelde een methode om kleding op te vouwen voor meer rust en overzicht in je kledingkast. Zoek bijvoorbeeld maar eens op internet naar filmpjes over het inruimen van je kledingkast. Al weken op rij is mijn kledingkast SUPER netjes en dan bedoel ik ook SUPER NETJES.


Ik heb overzicht en kan pakken wat ik direct nodig heb. Kost teveel tijd en je .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.