dinsdag 3 maart 2020

Smoothie spinazie appel peer

Smoothies blijven mijn favoriete ontbijt en deze drinkt zelfs mijn vriend met plezier op. Waarom ik zo graag groene smoothies drink? Super lekker en gezond als ontbijt!


Een groene smoothie met spinazie , peer en banaan. Mijn favoriete sapjes zijn toch wel de groene sapjes, zonder dat je de groente proeft!

Dit sapje met spinazie is een echte aanrader! Herfstsmoothie met spinazie , peer en kaneel. Laat de schil om de peer zitten, maar verwijder de zaadlijst en snijd in kleine stukjes.


Spinazie - peersmoothie. Voor een spinazie - peersmoothie (voor personen):. Bij groene smoothies denken we aan bladgroente zoals spinazie , maar laten we vooral de kruiden niet vergeten.


Snijd de peren in kwarten, verwijder het klokhuis en snijd het vruchtvlees in stukken. Schil de gember en snijd in stukjes.

Schenk de yoghurt erbij en mix min. Doe de peren, druiven en gember in de blender. Haal de blaadjes munt van de takjes, voeg met de spinazie toe aan de blender en mix min. Een lekkere frisse groene sap, die je kunt drinken om de dag mee te beginnen of als gezond tussendoortje. Ook na het sporten is deze sap een verfrissende en effectief middel voor je herstel.


Dat komt onder andere doordat bleekselderij rijk is aan vitamines en mineralen zoals natrium, kalium en ijzer. Toen ik vanochtend wakker werd was ik echt toe aan een lekker sapje. Gisteren stond er een soepje met zoete aardappel en spinazie op het menu dus ik had nog wel een handje spinazie over.


Samen met een paar stukken fruit maakte dat een goede start van mijn dag. Vanmorgen heb ik samen met Petra dit heerlijke sapje gemaakt. Een heerlijke sapje van spinazie , citroen, pastinaak, appel en peer. Met als extra verse munt uit de tuin. Volgens de laatste adviezen van de Gezondheidsraad zou het drinken van vruchtensappen en smoothies helemaal niet zo gezond zijn.


De smoothies bevallen me echt heel goed. Ik heb vandaag twee soorten gemaakt. Nu wil ik jullie mijn spinazie peer smoothie delen. Echt je proeft totaal geen spinazie.

En Yais heeft gedronken. Eindelijk spinazie in zijn bloed systeem. De groene smoothies is echt . Deze gezonde groene smoothie met banaan, spinazie en appel is zó ontzettend lekker maar ook nog eens ontzettend makkelijk om te maken.


Simpele recepten voor overheerlijke groene smoothies met als hoofdingrediënt blad spinazie. Een smoothie met fruit, gember en spinazie. En geloof mij maar dat het lekker is! Ingrediënten peer appel handvol spinazi. Snijd de appel , peer en banaan in kleine stukjes en doe ze in een kom.


Doe een handje verse spinazie en een ½ kopje water bij het fruit. Pureer het fruit met een staafmixer of blender tot een gladde massa. Wil je de smoothie wat dunner?


Doe er dan nog wat extra water bij. Dit peren, kiwi, komkommer en spinazie sapje is lekker fris, en zit bomvol voedingsstoffen! Maar uiteraard maken we ook vaak lekkere smoothies of goede warme dranken. Het recept van Elien maakte gebruik van Griekse yoghurt, peer , appel en spinazie.


In plaats van Griekse yoghurt gebruikte ik gewone magere yoghurt. Green Smoothies worden door steeds meer mensen ontdekt en gewaardeerd! Ik had trouwens eerst alles in keer in de blender . Je krijgt er veel goede stoffen binnen waardoor je veel meer energie krijgt. Begin je dag met een voorsprong! Moeilijkheidsgraad Kosten.


Groene smoothie met spinazie , venkel en peer. Bereidingstijd: minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.