maandag 29 juni 2020

Vette ramen schoonmaken

Je ramen worden snel en streeploos schoon (en blijven dit ook langer) als je bij je warme water een scheutje autoshampoo MET WAX doet. De wax zorgt namelijk voor een onzichtbaar laagje op je ramen dus alle regen en vuil loopt er zo weer vanaf. Bij regelmatig gebruik kan je je ramen uiteindelijk schoon krijgen door er . Ramen lappen met schoonmaakazijn.


Vette ramen schoonmaken

Er zijn zo van die huishoudelijke klusjes waar vrijwel iedereen een hekel aan heeft. Aan de ene kant om nog een beetje prettig . Zie je op tegen het wassen van je ramen ? Met deze handige tips zijn je ramen in no time weer schoon en kun je van het mooie uitzicht genieten. Ze waren brandschoon , maar als snel kwam er weer een soort van waas op te zitten.


Mijn oplossing: goed ventileren en je ramen schoonmaken met een scheut schoonmaakazijn in handwarm water (en eventueel alchohol schijnt ook te werken). Heerlijke dikke damp, maar aanslag op de muren. Zo maak je je ramen glanzend schoon! Belangrijk is in ieder geval dat het water warm en schoon is.


Daarnaast is het belangrijk dat je niet te veel schoonmaakmiddel toevoegt, want daar ontstaan strepen van. Mocht je last hebben van vette ramen , dan kan het handig zijn een scheutje ammoniak toe te voegen. Tante Kaat heeft een oplossing om bij de lenteschoonmaak de ramen te poeten zonder blauwe. Voor heldere ramen kun je een . Aanslag op het raam , die niet meer te verwijderen is.


Heb jij net zoals Nicole een ergerlijke ervaring met je ramen ? Het aankopen van een kast vol producten en niets lijkt zijn werk te doen. Een huis met vieze ramen ziet er al snel minder aantrekkelijk uit en laat je de boel te vies worden, dan kan het zelfs moeilijk worden om al het vuil er nog af te krijgen. Vuil op de kozijnen is bovendien slecht voor de verflaag op het hout. Redenen genoeg om de ramen regelmatig schoon te houden.


Gebruik voor hoge ramen. Hoe kan je vetvlekken op ramen verwijderen? Sporen van vette vingertjes op de ramen ? Vetvlekken op ramen kan je wegkrijgen met water en een scheutje ammoniak.


Hiermee worden je vettige ramen algauw weer blinkend schoon. Wees hierbij wel wat voorzichtig met de verf van het raamwerk. Een ui in een emmer water, een scheutje ammoniak of opblinken met krantenpapier? Ecologisch, huismerk of flashy fles?


Zijn onze grootmoeders nog steeds zo. Ik spray mijn ramen met glassex, dan maak ik het schoon met een spons, en daarna pak ik een ruitenwisser (voor je ramen van je HUIS, weet de naam even niet meer van dat ding, als iemand het wél weet?) en maak mijn ramen droog. De hoeken doe ik met een theedoek droogmaken. Ik ben jaren glazenwasser geweest en wij gebruikte altijd raamglans , een middel dat bij de groothandel verkrijgbaar is. Om je ramen te laten glanzen kun je ook een beetje azijn aan het water toevoegen.


Wat ook vaak wordt gedaan om ramen streeploos schoon te krijgen is naspoelen met water en niet met de trekker. Maar ik vind dat allerminst. Ik heb jullie advies nodig mbt het reinigen van mijn ruiten aan zowel buiten, maar vooral binnenkant. Het blijft strepen en ik krijg ze niet netjes schoon. Met name in de ochtend als de zon erop staat, zie je alle vegen en strepen.


Vette ramen schoonmaken

Ook in de avond met het tegenligger. Krantenpapier(de inkt) etst op den duur, vooral die met vette drukinkt, derhalve maar niet gebruiken. Dat geldt ook als je voor langere tijd iets ingepakt wilt wegleggen: niet in krantenpapier.


Ik maak mijn ramen al jaren schoon met een microvezeldoekje heet water en uien. Een mooie schone auto heeft ook heldere autoramen. Dit is een echte finishing touch na het schoonmaken van je auto. Naast het feit dat je auto er een stuk beter uitziet levert het ook veel minder gevaar voor jou en andere weggebruikers op. Tuning-gids levert de beste tips om je autoruiten schoon te maken en te houden.


Vette ramen schoonmaken

Ik hoop dat jullie weten hoe ik dit goed schoon kan krijgen, nu de zon weer lager staat in de ochtend wordt het af en toe behoorlijk lastig. Daarna licht uitwringen (of knijpen) zodat hij nog nat is, maar niet je hele dashboard nat druppelt en schoonmaken maar! Een vies filter levert vette ramen op.


Er zijn vele manieren om je ramen streeploos en glanzend schoon te maken. Een goede voorbereiding is hierbij belangrijk, je moet namelijk eventueel aanwezig zand zoveel mogelijk verwijderen. Vooral de kozijnen zijn hierbij belangrijk, aangezien die meestal het meeste zand verzamelen en dit bij het wassen van je .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.