woensdag 30 september 2020

Warm water wordt steeds koud

Sinds lange tijd wordt het water in onze douche steeds koud en na een minuut weer warm etc. Dit gebeurt als de thermostaatkraan onder. Hoe kom het, dat onder de douche, het water af en toe kouder wordt.


We hebben een aantal jaar geleden een nieuwe cv -combi ketel aangeschaft. Allemaal prima, de laatste maanden gebeurt het steeds vaker dat het water van temperatuur wisselt. Is er iets wat we zelf kunnen.

Als je daar niets aan doet worden de periodes dat het water koud wordt steeds langer. Op het laatste komt er helemaal geen warm water meer. Heb geen thermometer die het exact kan meten). Dit is sinds het zo koud is buiten. Zou de oorzaak onze ketel kunnen zijn dat die niet genoeg warm water kan leveren voor de vloerverwarming en de . Warm water in douche wordt warm koud dan weer.


Bij lauw douchen wordt water soms helemaal koud. Je hebt vast ergens een mooie CV-kast, of wat dan ook, met een boiler, weet het ook niet precies. Bij mij kwam er op een gegeven moment alleen nog maar koud water uit de kraan en toen was dat opgelost door dat ding te resetten of .

Al een tijdje heb ik het idee dat mijn douche steeds kouder wordt. Als ik hem terugzet op graden is hij echt koud. Ik dacht dat wij een CV-ketel hadden maar blijkbaar heb je er dan nog een boiler naast voor de douche en warm water ? Kan iemand ons vertellen waarom onze douchekraan steeds koud word ? Andere normale kranen in huis blijven gewoon constant heet en we denken dat het plaatsen van een gewone warm en koud. Ik heb sinds een week dat ik regelmatig geen warm water meer krijg, vandaag de hele dag niet. Die heb ik gisteravond vernieuw maar nog steeds koud water.


Als het aan Toon of je thermostatische kraan ligt dan betaal jij en zo niet dan wordt het eerste bezoek niet in rekening gebracht. Ik ken dat probleem mijn warmwater wordt ook steeds koud. Wie weet wat dit kan zijn.


Ik heb dat lepeltje in de leiding schoongemaakt maar geen resultaat. De klacht blijft bestaan zelfs als deze is losgekoppel zou deze wellicht stuk zijn? De buitenkant van de kraan wordt dan nooit warmer dan de ingestelde watertemperatuur.


Een kind kan dan gerust de kraan vastpakken zonder vervelende gevolgen. Heeft u een gewone badkraan, let dan op het volgende: - Vul het bad eerst met koud water en dan pas met warm water. Begin ook bij het douchen steeds.


Na ongeveer anderhalf jaar was de eerste platenwisselaar (voor het warme water ) reeds verstopt en heb deze moeten vervangen omdat het me niet meer lukte om deze nog te ontkalken. Er werd toen doodleuk gezegd dat ik de watertemperatuur ook nooit op graden had moeten zetten maar op 50 . Ik heb volgend probleewanneer ik een douche neem wordt het water plots koud.

Wanneer je een beetje warm water vraagt, zou de boiler al een kleine vlam moeten geven. Livios streeft steeds naar juisthei objectiviteit en betrouwbaarheid van de informatie die het verstrekt. Dit verschijnsel wordt het Mpemba-effect genoem en heeft wetenschappers veel hoofdbrekens gekost.


Hoe snel een vloeistof afkoelt, hangt van het temperatuurverschil met de omgeving af. Hoe groter dat verschil, hoe sneller de temperatuur daalt. Maar het lijkt onlogisch dat een warme . Een keukenkraan mag niet ontbreken in je keuken. Maar er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel soorten keukenkranen op de markt gekomen. Een kraan doet meer dan alleen maar warm of koud water geven.


Doordat er steeds nieuwe technologieën op de markt komen, worden er steeds nieuwe keukenkranen ontworpen . Zo wordt dus energie bespaard doordat minder warm water uit het tapwatervoorraadvat wordt gebruikt of de cv-ketel hoeft minder warm water te leveren. Dit wordt bij voorkeur geregeld door een thermostatische kraan waar het tap- water heen wordt geleid. De koud watertoevoer van de DWTW is. Wanneer we staan te douchen met warm water via de boiler en het water wordt ineens koud , dan wordt dit in de volksmond een lege boiler genoemd.


De boiler bevat altijd water, maar heeft tijd nodig om dit water op te warmen. Het voorverwarmde water is wel op, maar het vat van de boiler is niet leeg. Ook als iemand anders warm water wil gebruiken, krijg je geen koude douche. Het water blijft steeds op dezelfde temperatuur, ook als de toevoer van water fluctueert. De kraan zorgt namelijk automatisch voor de optimale mengverhouding tussen warm en koud water waardoor er minder water wordt verspild.


Nu hebben vanaf het begin al problemen met de ketel. Het probleem isDat na ongeveer minuten douchen geen warm water maar het water steeds kouder word dus lauw niet uit te houden in de winterdag. Er zijn al diverse nieuwe . Natuurlijk weet u precies hoe klachten het beste verholpen kunnen worden.


Ervaring leert echter dat we in deze technisch hoogstaande tijden vaak simpele oplossingen over het hoofd zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.