vrijdag 9 december 2016

Afwasmachine ruikt verbrand

Wij weten hier niet wat te doen! Onze vorige vaatwasser heeft het laatst begeven ( die was echt vergaan ) en nu hebben wij een 2e hands vaatwasser gekocht, die het als het goed is gewoon doet! Nu hebben wij hem met veel moeite . Onze vaatwasser , Siemens SGI55M05EU, ruikt sinds een aantal dagen alsof er kabels of kunststof aan het verschroeien is. Deze lucht komt van de plek waar.


De stuurmodule heb ik er uit gehaald en open geklapt om te kijken of er iets verbrand is. Help, mijn vaatwasser stinkt! We hebben al een keer de wasmachine op graden en soda gedraaid (leeg) om de boel schoon te maken. Fijn de vaatwasser net aan gezet, ruik ik iets raars, soort vuurwerkgeur. Komt er gewoon rook uit mijn vaatwasser ! Ik heb hem direct uitgezet, kan ik er nog iets mee, weet iemand wat dit kan zijn, uberhaupt reparatie waardig?


Fijn zeg, ken ik gewoon gaan afwassen, hoe bedoel je ik ben verwend. Wasmachine stinkt zodra hij aanstaat. Meer resultaten van forum. Lees hier hoe je er sneller vanaf komt. Mijn kamer ruikt naar verbrand Plastic door mijn kast.


Voor sommigen is het eerste teken van een probleem niet visueel, maar in plaats daarvan een vreemde en onverklaarbare geur. Als uw sniffer heeft de geur van brandende kunststof gedetecteer kunnen er diverse problemen bij de wortel van het probleem. Een goed functionerende droger moet nooit verbrand rubber ruiken of uitlokken van een brandende geur van welke aard.


Stoppen met behulp van de droger, wanneer een onaangename geur wordt gedetecteer totdat u de oorzaak kunt bepalen. Bepaalde vaatwassers van Bosch, Siemens, Neff en Constructa hebben mogelijk een defect in het bedieningspaneel waardoor brandgevaar kan ontstaan. Ineens gaf de vaatwasser enorm veel rook af en e. Waneer de wasdroger naar brand ruikt is er vaak een probleem met oververhitting. Kijk hier voor de oorzaak!


HOOFDDORP - BSH Huishoudapparaten waarschuwt vaatwasserbezitters dat hun afwasmachine mogelijk oververhit kan raken of in brand kan vliegen. Dat schrijft de maker van onder meer Bosch- en Siemens-apparaten zaterdag in een advertentie in het AD. De waarschuwing is alleen bedoeld voor . Als ik de foto zo bekijk lijkt mij dat er een transformator of de elektronica verbrand is. Dit heeft niets met de aardlek te maken.


Dan moet er stroom lopen tussen de fase en aarde (max 30mA). Als de elektronica een zwakstroom regeling is dan zal de aardlek niet doorslaan. Het lijkt mij een oververhitting . Ik weet niet of dit helemaal het goede forum is, maar dit is het probleeVandaag ruik ik hier al vrijwel de hele dag een vreemde, chemische, geur. Het ruikt een beetje als verbrand plastic, maar heeft ook wel wat weg van gas. Ik ruik het wel vaker, maar dat is dan meestal een tijdje, nu al bijna heel de dag.


De vaatwasser geeft schokken af. Controleer of de aansluiting geaard is. Verwarmingselement defect.


Verstopte filters zorgen voor . Helaas ondervonden wij toen wel een verbrande plastic geur in de keuken. Als er water in de vaatwasser blijft staan dan is er sprake van een defect. Vaatwasser ruikt naar verbrand plastic.


Afhankelijk van de oorzaak kun je deze zelf repareren of een monteur inschakelen. Aardewerk dat muf ruikt omdat het niet vaak gebruikt wordt, kan worden afgespoeld met hete, verdunde azijn. Koffers die lange tijd iet gebruukt zijn en muf ruiken kunt U opfrissen met wat azijnwater. Vóór het eerste gebruik”), dat er voedsel in de pan is verbrand of dat er voedselresten in de pan zijn opgehoopt. Niet alle pannen van Tefal mogen in de vaatwasser.


Lees ook de rubriek over handgrepen, knoppen en deksels. Er kwam rook uit de machine. Kan iemand me hier kan helpen? Ik heb de apparaat nieuwe gekocht, volgende dag is het thuis gebracht.


De eerste volgende dag ging ik het gebruiken. Ik doe gehaakt er in, ik draaide die knop en toen ruikt het naar verbrand en toen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.