vrijdag 4 mei 2018

Plaat appelkruimeltaart recept

Plaat appelkruimeltaart recept

Appeltaart betekent voor mij, gezelligheid in huis. Deze keer maak ik een appelkruimeltaart van de plaat. Strooi er eventeel wat poedersuiker over. Verwarm de over voor op 1graden. Snijd de boter in kleine stukjes en mix daarna van meel, havermout, suiker, ei en boter een kruimelig deeg.


Plaat appelkruimeltaart recept

Schil de appelen en snijd ze in stukjes. Appelkruimel plaattaart is ideaal als je snel veel lekker gebak nodig hebt. Het recept is simpel, je kan er alle kanten mee op, geen gedoe met deeg uitrollen of net neerleggen én je hebt binnen afzienbare tijd een bakplaat vol lekkere plaattaart.


Ik maakte deze appelkruimel plaattaart in Turkije omdat we de . Soms is een stukje appeltaart alles wat je nodig hebt. Met een kopje thee erbij. Even simpelweg genieten. Ik maak de taart op het bakblik waardoor je eigenlijk een soort grote appelkruimelkoek krijgt. LEKKERE APPELTAART , Oma`s appeltaart , Fijne appeltaart en Mille Mele - duizend laagjes appeltaart.


Dit dessert is een mengeling van cheesecake, appeltaart en appelkruimeltaart. Een gebakje wordt gevuld met gezoete kwark, appels en overgoten met een heerlijk kruimeldeeg. Dit keer bakte ik last minute deze appelkruimel plaattaart met walnoten.


En nee, die was ik ook dit keer niet van plan om te maken. Ik zou een fondant- en een kwarktaart maken, en dan vond ik het wel mooi. Ik kon het niet laten, want appeltaart is veel te lekker. En ik ben niet de enige die dat vin want deze taart . Voeg gemakkelijk de ingrediënten die je nodig hebt toe aan je Jumbo online winkelmandje. Als er iets is waar ik geen genoeg van kan krijgen dan is het wel appeltaart.


Het grote plezier begint al tijdens het bakken,. Ook Nina is inmiddels into de plaattaarten , waardoor we inmiddels een heel hoop hartige plaattaart recepten online hebben staan. Het is gewoon zo lekker makkelijk en snel! Een zoete variant hadden we echter nog niet, daar werd het vandaag dus heel hoog tijd voor… appel-kruimel plaattaart.


Deze appelplaatkoek met havermout is één van de meest gemaakte recepten op Zoetrecepten. Zelfs mijn gezonde vadertje kan ik makkelijk verleiden met een stukje van deze . Ik had zin in appeltaart , maar dan een snelle versie. Want hoe eerder die geuren van warme appel en kaneel door het huis gaan, hoe beter toch! En omdat het op zondag bakdag is, vond ik dit wel een fijn moment om het recept voor deze appel kruimel plaattaart met rozijnen te delen.


In plaats van een laagje suiker onder de appels, . Mix er een voor een de eieren door, voeg het zout toe en roer het bakmeel er in gedeelten door. Strijk het beslag erover uit en verdeel de appel erover. Druk licht aan en bestrooi met de kaneelsuiker . Makkelijke appeltaart van de bakplaat met rozijnen, amandel en saffraan.


Meng de bloem met de suiker en het zout. Verpak het deeg in plasticfolie en laat circa minuten in de koelkast rusten. Maar dan op een grote plaat in plaats van een springvorm.


Plaat appelkruimeltaart recept

Ik denk het niet… Ik blijf het lekker vinden en varieer er ook graag mee. Omdat ze in het hotel in Argentinië (waar we momenteel werken) niet echt van het lekkere eten zijn . Hier een familierecept wat we al jaren maken. Ik kan met nog herinneren hoe mijn moeder het recept van mijn beppe (fries voor oma) kreeg en dat we samen de appels raspten voor deze heerlijke plaattaart. De havermout geeft een .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.