donderdag 14 juni 2018

Chai koffie recept

Chai koffie recept

De koffie geeft het net even een pittige kick en natuurlijk een extra hoeveelheid cafeïne. Chai Latte maak je toch met thee? Geen chai thee maar chai coffee! Super lekker en makkelijk om te maken. Het recept met maar een paar ingrediënten vind je op foodblog Eten Volgens Mij!


Het lekkerste foodblog van Nederland met makkelijke en gezonde recepten. In de winter drink ik heel graag Chai. Ik drink geen koffie , wel heeeel graag thee, maar soms is iets anders ook wel welkom en chocolademelk vind ik vaak te zoet, dus deze ga ik . Zoals de naam al doet vermoeden zit in deze variant geen koffie , maar thee. De chai zorgt voor een heerlijke kruidige smaak aan de koffie. Vergeet de chocolademelk, komende winter warm je jezelf op met een spicey chai latte.


Je kunt het bij iedere koffie - of theebar bestellen, maar zelf maken is ook niet moeilijk. Hierbij een snel recept ! Nog nooit van chai latte gehoord? Het is een drankje van thee en warme melk dat afkomstig . Ik houd van deze heerlijke warme drank met een spicey nasmaak!


Chai koffie recept

In een café, restaurant of koffiezaakje bestel ik het vaak een van deze twee dranken, maar je kunt ze ook prima thuis maken! Vaak nog gezonder ook, omdat . Dat komt omdat veel koffiezaken gebruik maken van kant-en-klare mixes, waar vaak melkpoeder doorheen zit. En ja, dan is je vegan chai latte met sojamelk ineens niet meer zo heel erg vegan.


Heb jij zin in een kruidig verwarmend winterdrankje? De perfecte combinatie tussen romige koffie en kruidige thee. Ik herinner me nog de geur van de theeketel waarin de chai werd warm gehouden.


Chai koffie recept

Loom van de nachtelijke reis, uur in de morgen, even met ze allen de bus uit voor een pauze en een kop warme chai. Lekker zoet, goed gekruid en precies de juiste hoeveelheid melk. Een getrouw beeld als je door India . Het is weer eens wat anders dan een standaard kopje koffie of thee. De meeste van ons zullen het lekkere kruidige drankje al kennen. Elke regio heeft zijn eigen receptuur voor chai -mix.


De blok is begonnen (ontdek hier hoe je je cursus kan opleuken met pastelkleurtjes) en dat betekent vermoedelijk dat je koffiemachine overuren draait, de waterkoker . De dagen worden korter en ook behoorlijk wat kouder. Dan willen we niets liever dan lekker op de bank zitten met een heerlijk warm kopje koffie ! Met dank aan: Bewuste-eenvoud. Omdat het drankje bestaat uit voornamelijk kruiden, heb je best wat specerijen nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.