dinsdag 4 februari 2020

Pompoenpitten schoonmaken

Op eerste kerstdag maakte ik een royale schaal lasagne met pompoen. Tijdens het schoonmaken van de pompoen bedacht ik me dat ik de pitten apart kon houden om te roosteren. Maar hoe zit het eigenlijk met die pompoenpitten , wat is de beste manier om de pitten te klaar te maken. Pompoen schoonmaken en pompoenpitten drogen.


Wat een enorm ding om schoon te maken. Was er ook wel even mee bezig!

Heb jij deze herfst al lekkere pompoensoep gegeten? Ik ben nogal zuinig ingestel en bij het schoonmaken van een pompoen krijg ik altijd de neiging om de pitten te bewaren om in het voorjaar weer in de grond te stoppen. U heeft een mooie Halloweenpompoen of pompoensoep gemaakt. Normaal gooit u de pitten altijd weg. Jammer toch, u kunt hiervan lekkere snacks of borrelhapjes maken.


Er gaat namelijk niets boven vers geroosterde pompoenpitten. Gooi jij bij het schoonmaken , net als heel veel andere mensen, de pompitten weg bij het schoonmaken ? Ik zeg: nooit meer doen! Dat ging voor geen meter.

In dit blog een maniertje om toch die pompoenpitten te pellen! Greetje: Hoi delicious. Waar kan ik trouwens het beste een nieuwe vraag . Al een hele poos bekeek ik de pitten argwanend bij het schoonmaken van . Hai eveline, een collega van me kwam pas op het werk met geroosterde pompoenpitten die niet gepeld waren. Maar wat doe je eigenlijk met de pompoenpitten nadat je dat enorme oranje gevaarte gekild hebt? Gewoon, weggooien, hoor ik je denken.


Vanaf nu doe je dat dus niet meer. Die ellendige pitjes die je na het schoonmaken nog overal tegenkomt, zijn niet alleen énorm gezon ze zijn ook nog eens . Tijdens Halloween ben je druk bezig met het snijden en uithollen van pompoenen, dus waarom maak je geen gezonde, heerlijke seizoenssnack van de restjes? Het roosteren van pompoenpitjes is erg gemakkelijk en ze zijn.


Scheid de pompoenpitjes van het vruchtvlees. Dit kun je het beste met je handen doen, of met een oude (schoongemaakte) kam die vies mag worden. Gebruik de kam om de pitjes van het vezelachtige vruchtvlees te halen. Als je wilt kun je de buitenkant van de pitjes schoonmaken.


Sommige mensen laten de stukjes . Gooi jij na het schoonmaken van de pompoen altijd de pitten weg? Niet meer doen, je kan de pitten laten drogen en zaaien in je moestuin of heerlijk roosteren voor over een salade of snack.

Als je de pitten hoort poffen net als met popcorn zijn de . Vandaag een receptje met pompoenpitten. Want, zo denk ik dan, waarom zou je die pitten weggooien als je er ook iets lekkers mee kunt maken? Het schoonmaken van de pitten is een beetje een priegelwerkje maar goed te doen. Deze geroosterde pompoenpitten zijn lekker als snack, maar smaken . Bij het schoonmaken van je pompoen houd je de zaadjes over die vaak linea recta de prullenbak in gaan. Als het goed is hou je, na schoonmaken , kopje pompoenpitten over . Ze staan echt bol van de vitaminen en mineralen.


ADH (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid) vitamine E en . Ik strooi deze bijvoorbeeld heel graag over mijn geroosterde pompoen voor een knapperige bite. Maar als je een soep maak dan kun je ze daar ook op het laatst overheen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.