woensdag 25 mei 2016

Gezond broodbeleg recepten

Met mij vele anderen, dus vandaar in deze blog allemaal heerlijke en gezonde suggesties voor op de boterham. En een gezonde boterham hoeft totaal niet saai te zijn en dat zijn deze smaakcombinaties . Recepten – zelf gezond broodbeleg maken. Zelf schreef ik een keer over de calorieën in broodbeleg , met dit plaatje erbij.


En omdat overgewicht een groot probleem is in kun je maar beter weten . Enkele jaren geleden was broodbeleg voor mij dat spul wat ik op mijn brood deed.

Niks meer en niks minder. Het lunchthema dat ik begin maart inzette, heeft tot leuke recepten , overzichten en winacties geleid. Altijd bezig met ( gezond ) eten, beweging en ontspanning. Word je ook wel eens gek van je normale broodje met kaas?


Soms kan het moeilijk zijn om te bedenken wat je nu weer eens voor weer voor gezond broodbeleg op je boterham moet smeren. Daarom help ik je een handje. Gezond broodbeleg zelf maken is eenvoudig en lekker makkelijk.


Een overzicht van broodbeleg recepten zonder allerlei toevoegingen.

In het weekend is het feest en dan mogen de kinderen “ongezond” broodbeleg. Een pot speculoos pasta staat altijd op tafel. Het liefst de crunchy variant met stukjes koek. Nu is het mij gelukt om met andere ingrediënten de smaak zo goed als te evenaren.


Met trots presenteer ik mijn speculoos . Tegelijkertijd eten we dus ook veel broodbeleg , ook de varianten die niet perse heel gezond voor ons zijn. Het recept voor deze lekkere spread kon je niet zo lang geleden lezen op Healthy Wanderlust, maar voor het recept kan je ook hier even klikken! Het beste is natuurlijk om écht gevarieerd te lunchen, zo gaf ik eerder al deze bammetjes-vrije gezonde lunchtips. Toch vind ik het lastig. En dan is dit spreadje zo gepiept: wat avocado, Griekse yoghurt en wat munt mengen en voilà : je healty broodbeleg is daar.


Wellicht maken we jouw recept op Chickslovefood. Indien je olijfolie gebruikt en geen yoghurt is dit recept : vrij van koemelk, lactose, gluten, suiker en tevens vegetarisch en veganistisch. Maar vind je het lastig om gezond broodbeleg te vinden?


Hieronder geef ik je recepten voor 7x gezond broodbeleg en je zult zien dat het heel gemakkelijk is om daarna voor een broodje met gezond beleg te kiezen ;-)! Overdrijf niet: wees matig met de consumptie van broodbeleg , ook met gezond beleg. Biologisch: kies zoveel mogelijk voor biologisch broodbeleg.


Dat bevat minder vet en dus minder calorieën en is vrij van alle smaak- , kleur- , en bewaarmiddelen. Kokosbrood: oerhollandse broodbeleg gemaakt van tropische ingrediënten.

Maar is kokosbrood eigenlijk wel gezond of juist ongezond? En wat zit er naast kokosnoten nog meer in? Helpt het je bij het afslanken? En zou je een gezondere variant zelf kunnen maken? Voor een gezond broodbeleg smeer je het brood dun in met pindakaas en beleg je deze met plakjes banaan.


Wat staat er bij jou allemaal op de paastafel dit weekend? Waar beleg je die boterhammen en broodjes mee? Wat is nu gezond broodbeleg ? Wil jij graag gezond broodbeleg , maar weet je niet zo goed wat nou precies gezond is en wat niet?


Wij geven je een aantal suggesties met beleg dat gezond is en prima op je boterham kan. Soms neemt het net iets meer tijd in beslag, maar lekker is het wel! Boterham met avocado en ei. Dat avocado heel gezond is weten . Het lekkerste foodblog van Nederland met makkelijke en gezonde recepten.


Lunchen met vers, goed brood. Vooral wanneer het brood nog een beetje warm en ongesneden is, zodat je er zelf een dikke plak af kunt snijden. Natuurlijk kun je regelmatig afwisselen met je lunch, maar lunchen met goed brood blijft heerlijk.


Met goed brood bedoel ik zelf brood . Nog recepten voor op je brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.