donderdag 12 juli 2018

Geitenyoghurt smaak

Geitenyoghurt smaak

Maar dat is eigenlijk voor niets nodig. Geitenyoghurt is namelijk erg zacht van smaak en structuur. Als je gewend bent om koeienyoghurt te eten, is de smaak natuurlijk eerst wat wennen, want die verschilt namelijk wel een beetje. Maar eens je de smaak van de yoghurt gewoon bent, zal je niet meer terug . Voor nu deel ik met jullie graag een overheerlijke smoothie met geitenyoghurt ! Het is een perfecte manier om je calcium inname te verhogen en daarnaast ook lekker wat fruit binnen te krijgen.


Geitenyoghurt smaak

En vrees niet, de licht zure smaak van yoghurt, die maakt dat sommige mensen liever geen yoghurt eten, wordt . Bij den Eelder hebben we een divers assortiment aan geitenproducten die allen een unieke en herkenbare smaak hebben. Kies als toetje bijvoorbeeld voor geitenvanillevla en bij het ontbijt voor geitenkarnemelk of geitenmelk. Gebruik eens geitenyoghurt voor je ontbijt!


Deze geitenyoghurt met banaan en pure chocolade is een voedzaam ontbijt en lekker snel klaar. Maar na het nog eens geprobeerd te hebben was ik blij verrast door de smaak. Tegenwoordig eet ik geitenkaas in mijn salades en wissel ik regelmatig af tussen geitenyoghurt en biogarde. Al wordt het steeds meer geit en steeds minder koe.


En dan met name kwark en kaas. Net als met bietjes is het een kwestie van “ je houdt ervan of niet”. De uitgesproken smaak moet je bekoren of niet.


Mijn moeder gruwelt bijvoorbeeld van geitenkaas. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Zeker afgelopen jaren heeft geitenzuivel . De laatste jaren is geitenmelk een populair alternatief geworden voor gewone melk en vind je het overal in de schappen.


Geitenyoghurt smaak

Maar waarom zou je wel of juist niet voor geitenmelk in plaats van koemelk kiezen? Geitenmelk is iets witter dan koemelk en heeft een typische smaak. De meeste mensen zijn gewend om dit soort creaties te maken met gewone yoghurt of kwark.


De keuze voor geitenyoghurt is omdat ons lichaam dat veel beter kan verwerken. De smaak van geitenyoghurt is natuurlijk wel anders dan van gewone yoghurt maar dat went snel, vooral . In het begin moest ik er ook aan wennen om geitenyogurt te eten vooral omdat ik de zoete yogurt smaak van de koe gewend was. Maar met wat noten en zaden kun je die smaak bij de eerste paar keer heel goed milder maken.


Geitenyoghurt smaak

Inmiddels weet ik niet beter en geniet ik zelfs van een schaaltje pure biologische geitenyoghurt. Het vetgehalte van de yoghurt verandert met de seizoenen mee. Ik heb het gekocht en geprobeerd en het is echt lekker. Het klinkt misschien ene beetje raar, maar het is goed van smaak en ik weet zeker dat veel mensen het niet eens merken . Dit lijkt tegenstrijdig, maar de vette geitenmelk is beter verteerbaar en proeft daarom niet vet. Het bevat volwaardige eiwitten () en is licht verteerbaar.


Een veel voorkomende vraag is waarom geitenmelk een penetrante smaak heeft. Vroeger kwam dit vaak voor door onvoldoende hygiënische maatregelen, maar dit . In het begin is geitenyoghurt qua smaak even wennen maar daarna wil je eigenlijk niet anders. Daarom hebben we vandaag een vrij eenvoudig havermoutje met geitenyoghurt gemaakt. Twee grote scheppen geitenyoghurt met rozijntjes, een dadel, halve perzik, el rauwe havermout en een beetje lijnzaad.


Niet iedereen houdt van de smaak van geitenmelk , maar dat is een kwestie van wennen. Diverse sites promoten overigens geitenvlees. Heel vreemd dat we het in NL niet lusten, maar het een . Dit zorgt voor een zacht-zure smaak. Yomio, ook wel milde yoghurt genoem is licht verteerbaar.


Hoewel geitenyoghurt ook lactose bevat , kunnen sommige mensen met een lactose-intolerantie wel . Als je nog nooit geitenyoghurt geprobeerd heb zal ik dat zeker eens doen! Met kaneel erdoor en andere lekkere dingen is de smaak echt oke. Mijn kinderen eten het ook met veel plezier en ik hoor vaak van deelnemers dat ze het toch lekker vinden ook al hadden ze anders verwacht. IJs of yoghurt op basis van geitenmelk en schapenmelk zou niet zozeer anders smaken , maar is waarschijnlijk zo populair omdat veel mensen met een koemelkallergie deze producten wél kunnen eten. Er is minder overgevoeligheid voor allergie bij deze melksoorten.


Zo zijn ze allebei lichter verteerbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.