vrijdag 27 april 2018

Centrale afzuiging appartement

Recent hebben wij een een appartement gekocht, maar zoals bij elke woning ( denk ik) lopen ook wij tegen een aantal probleempjes aan. Het appartement zit aangesloten op een centrale afzuiging (denk ik), wij hebben in ieder geval nergens een ventilator in huis of kunnen ergens schakelen. Mechanische ventilatie appartement werkt niet. Woon je in een appartement met één of meer zelfstandige ventilatiekanalen naar het dak, dan is de ventilatie vergelijkbaar met die in een eengezinswoning.


Op een centrale afzuiging mag je nooit een afzuigkap met motor aansluiten. Waarschijnlijk woon je net als ik in een appartement.

Zo ja, dan kun je dit ook nalezen in de huisregels of statuten. Je ontregelt het hele systeem als je het wel doet. Bij een centrale afzuiging moet je altijd een motorloze afzuigkap . Sinds enkele maanden woon ik in een huurflatje met mechanische ventilatie. Daarover heb ik twee vragen:1.


Het valt me op dat het huis ongelooflijk stoff. We bekijken hier het type C voor ventilatie van appartementsgebouwen. Dit wil zeggen luchtinvoer via ramen en een centrale of individuele luchtafvoer van de bedorven lucht.

Combinatie ventilatie en afvoer dampkap is mogelijk, doch gezien de vervuilingsgraad afvoerlucht dampkappen kunnen wij dit niet aanbevelen en . Vanwege de aparte luchtstroomkanalen is centrale balansventilatie moeilijk aan te leggen in bestaande bouw. Als er al voldoende ruimte is in huis, is een grote verbouwing in alle vertrekken noodzakelijk. Balansventilatie wordt dus vooral tijdens de bouw aangelegd. Hoop dat iemand mij kan helpen.


Wat is in mijn project het ideale systeem voor mechanische ventilatie? Waar moet je in het ontwerp op letten? Waarom is één CO2-sensor per woning niet genoeg? Voor de ventilatie van uw appartement kunt u kiezen uit verschillende systemen. Wij helpen u graag bij het kiezen van het meest geschikte systeem.


Met mechanische ventilatie kunt u eenvoudig, efficiënt en stil ventileren. U verbruikt tot wel minder energie en het levert meer gebruikscomfort op. Laat uw mechanische ventilatie systeem deskundig reinigen en onderhouden door Feenstra voor gezonde lucht in huis.


Dan is de kans aanwezig dat je collectieve mechanische ventilatie hebt. Er zijn dan geen aparte ventilatiekanalen voor jouw appartement. Het onderhoud dient dan sowieso centraal te gebeuren, omdat het systeem anders ernstig ontregeld kan raken.


Er wordt dan te veel of veel te weinig lucht afgezogen.

Er is in ons appartement een mechanische ventilatie aanwezig. De 3-standen schakelaar is aangebracht in de keuken. De motor zelf slaat niet meer aan. Ik heb een koopappartement , nu is mijn centrale afzuiging kapot. Mijn vraag is da Valt dit onder de servicekosten van VVE?


Ik wil het eerste hier vragen voordat ik de vraag bij de voorzitter stel . In het complex is een centraal afzuigsysteem. Veel nieuwbouwwoningen hebben centrale mechanische ventilatie. Home Afzuiging Centrale mechanische ventilatie (cmv) en afzuigkappen.


Om eigenaren van huizen en appartementen met centrale mechanische ventilatie tegemoet te komen, zoeken fabrikanten van keukenapparatuur nu naar . Het Zehnder assortiment biedt diverse mogelijkheden van ventileren afhankelijk van de toepassingen en de gewenste energieprestaties. Verdere geraadpleegde informatie is uitgebreid te vinden op de website milieucentraal. Zijn er geen aparte ventilatiekanalen in jouw appartement , dan heb je collectieve mechanische ventilatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.